شنبه 4 مهر 1383

شکوري راد: حضور نظاميان در عرصه هاي مديريت سياسي و مديريت اجرايي هميشه با خطر بهره گيري از رانت و اعمال اقتدار همراه بوده است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي ،گفت: حضور نظاميان در عرصه هاي مديريت سياسي و مديريت اجرايي و شهري هميشه با خطر بهره گيري از رانت و اعمال اقتدار غير قانوني همراه بوده است.
علي شكوري راد در گفتگو با خبرنگار" ايلنا"، با اشاره به اينكه بعضي از مشاغل و مناصب جنبه فرا جناحي دارند و بايد از اعمال سليقه به دور باشند، تصريح كرد: اين گونه عرصه ها متفاوت از حوزه هايي هستند كه در آن ها امكان اعمال سليقه يا برداشت خاص وجود دارد.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ،در ادامه با اشاره به برخي موضع گيري هاي سياسي نيروهاي نظامي، خاطر نشان كرد : كساني كه در مشاغل و جايگاه هاي فراجناحي وظيفه حفظ كليت نظام وتماميت ارضي را بر عهده دارند در چارچوب كاري خودشان را حق به جانب خود مي دانند و انگيزه ها و ويژگي هاي خاصي در آن ها به وجود مي‌‏آيد كه مناسب وظايف مديريت اجرايي سياسي يا شهري ايشان نيست.
وي در ادامه اظهار داشت : طبيعي قضيه اين است كه يك نظامي در مقام دفاع از مرزها يا يك قاضي در تمام اعمال قانون از همه آحاد ملت و امكانات كشور انتظار حمايت داشته و همه در خدمت انجام وظيفه قانوني او قرار گيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شكوري راد با بيان اينكه در اين صورت شاهد افزايش اعتماد به نفس و انجام بهتر از سوي متوليان اين گونه جايگاه هاي فرا جناحي خواهيم بود، افزود : اما وقتي اين گونه افراد وارد عرصه هايي مي شوند كه اعمال سليقه و اختلاف ، ذاتي آن هاست، نمي تواند اختلاف را تحمل كنند و در موقع اجرا هم هر نوع مخالفتي با خود را مخالفت با كليت نظام و كشور مي بينند.
شكوري راد با تصريح اينكه امكان حضور استثنا در اين بين وجود دارد، گفت : اصولا در فعاليت هاي نظامي افراد توان تحمل مخالف را در كار خودشان ندارند، در حالي كه مديران سياسي يا مديران امور شهري كشوري دائما در معرض پرسش و مخالفت اند و اين دو با هم متضاد است.

Copyright: gooya.com 2016