جمعه 17 مهر 1383

فرمانده کل سپاه پاسداران : ایران می‌تواند معادلات خاور میانه را بر هم بزند ؛ آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید قدرت هسته‌ای ایران را بپذیرند، مهر

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش بسیج مهندسان کشور تصریح کرد: به رغم خواست دشمنان ، ایران توانایی بر هم زدن معادلات خاور‌میانه را دارد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم سردار سرلشکر رحیم صفوی ، طی سخنانی در سومین همایش شوراهای استانی سازمان بسیج مهندسان کشور که در مؤسسه امام خمینی قم برگزار شد با بیان این که دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح است، تصریح کرد: ایران می‌تواند معادلات خاورمیانه را برهم بزند.

وی با اشاره به این که دشمنان نمی‌توانند ایران را از صحنه معادلات جهانی حذف کنند، گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید قدرت هسته‌ای ایران را بپذیرند. وی همچنین گفت: آمریکایی‌ها می‌‌خواهند از طریق خاورمیانه بر قفقاز و آسیای میانه تسلط یابند چرا که از اتحاد اروپا و روسیه و نیز قدرت گرفتن چین می‌هراسند.

سردار صفوی در ادامه با بیان این که مهم ‌ترین مشکل داخلی کشور، عدم تعادل ‌های جمعیتی، اقتصادی و سیاسی است، اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی نتواند مشکلات معیشتی بیکاری مردم و جوانان را حل کند، خود با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ابراز داشت: همه مسؤولان باید برای حل مشکلات کشور با یکدیگر هم پیمان شوند و امید به آینده را برای جوانان ایجاد کنند. وی یکی از مهم ‌ترین مشکلات کشور را عدم انسجام و وحدت گروه‌های سیاسی عنوان کرد و افزود: برای پیشرفت کشور همه گروه‌ها و جناح‌ها باید با یکدیگر به یک وحدت و انسجام برسند و با حل مشکلات مردم را راضی کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن انتقاد از کسانی که به سیاه ‌نمایی عملکرد دولت می‌پردازند، گفت: همه مسؤولان سوار بر قایقی به نام جمهوری اسلامی هستند که اگر این قایق سوراخ شود، همه غرق می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سازمان بسیج مهندسین دارای اقدامات بسیار خوبی بوده، افزود: ما از بسیجیان و کسانی که قلباً و عملاً جمهوری اسلامی را قبول دارند انتظار داریم به خدمت داوطلبانه در زمینه‌های دفاع، امنیت، سازندگی، امداد و نجات و فرهنگی بپردازند و برای خدمت به مردم تلاش کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار صفوی ضمن اشاره به این که دولت در بسیج سازندگی کمک نکرد گفت: متأسفانه عده ‌ای در دولت که تفکر سیاسی خاصی دارند مانع خدمت‌ رسانی به مردم از طریق بسیج سازندگی شدند با وجود آن که رهبری تأکید زیادی بر این امر داشتند.

وی در پایان تأمین امنیت و رفاه ملت را از مهم ‌ترین وظایف دولت برشمرد و گفت: واقعاً برای نظام ما بسیار زشت است که عده‌ای شکمباره باشند و عده‌ای نان شب هم نداشته باشند.

Copyright: gooya.com 2016