يكشنبه 5 مهر 1383

هاشمي رفسنجاني: ماموراني كه به زندانيان سخت مي‌گيرند، زنداني نبوده‌اند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: «اعمال خشونت از سوي نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي يك اقدام ضدديني و غيرانساني است و براي ضدانقلاب سرباز تربيت مي‌كند.»

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين هاشمي رفسنجاني پس از بازديد از موزه «عبرت ايران»، به خبرنگاران گفت: «من از سخنان آقاي يونسي خيلي خوشحال شدم. در گذشته، فرض بر اين بود كه نيروهاي اطلاعاتي بايد چاشني خشونت هم داشته باشند، اما هيچ ‌وقت اين تصور را قبول نكرديم. گاهي در جلسات خصوصي با آيت‌الله خامنه‌اي مي‌گويم بعضي از مأموران ما كه سخت‌گيري مي‌كنند خودشان زنداني نبوده‌اند، وگرنه اين كارها را انجام نمي‌دادند.»

وي با بيان اينكه وزارت اطلاعات شيوه مهارت را به كار برده و همين راه درست است، افزود: «نيروهاي اطلاعاتي بايد با سند و مدرك با متهم برخورد كنند.»

هاشمي رفسنجاني با اشاره به دوران شكنجه رژيم طاغوت، خاطرنشان كرد: «اگر بازجوي نجيبي با ما صحبت مي‌كرد، ما هم بيشتر حرف مي‌زديم و اگر خشونت به كار مي‌بردند ما هيچ‌ چيز نمي‌گفتيم.»

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: «راه خشونت جدا از اينكه ضداسلامي و غيرانساني است، نتيجه‌بخش هم نيست و براي ضدانقلاب سرباز تربيت مي‌كند. كسي كه مورد خشونت واقع شده وقتي براي مردم بازگو كند، مردم نيز با او همراهي مي‌كنند.»

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به خبرنگاري كه نظر او را در مورد طرح دوفوريتي اخير مجلس خواستار شد، گفت: «بگذاريد ما قضاوتمان را در مجمع تشخيص ارائه دهيم.»

وي در مورد تعامل دولت و مجلس نيز اظهار داشت: «مايل بودم مجلس و دولت با صميميت بيشتري كار كنند. هنوز هم تلاش مي‌كنم كه اين فضا حاكم شود.»

خبرنگاري از هاشمي رفسنجاني پرسيد وقتي وارد سلول خودتان شديد، چه احساسي داشتيد؟

هاشمي رفسنجاني پاسخ داد: «آن زمان وقتي وارد سلول شدم منتظر بودم مرا كتك بزنند. اكنون هم وقتي اوضاع سايرين را در آن زمان ديدم فهميدم كه وضع من آن موقع بهتر از ديگران بوده است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: «كار وزارت اطلاعات در تبديل اين زندان به موزه، ارزشمند و قابل تقدير است. احساس من اين است كه در اين موزه واقعيتها منعكس شده و مي‌تواند حقيقتا مايه عبرت باشد.»

وي ادامه داد: «اين موزه خيلي خوب مي‌تواند واقعيات را نشان دهد. من حدود يك ماه بيشتر در اين زندان نبودم. ما را به اوين منتقل كردند و دوران سخت ما گذشت. 3 روز آخر با آقاي جلال رفيعي هم‌سلول بودم. دوران اوين هم دوران خوبي بود. به هر حال اين ساختمان فقط به درد تبديل شدن به موزه مي‌خورد.»

وي در ادامه در پاسخ به سؤال ديگري پيروزي در عمليات بيت‌المقدس را از شيرين‌ترين خاطرات دفاع مقدس دانست و بمباران حلبچه را از بدترين خاطرات خود عنوان كرد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12366

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: ماموراني كه به زندانيان سخت مي‌گيرند، زنداني نبوده‌اند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016