پنجشنبه 5 آذر 1383

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: بسياري از مشکلات فعلي ناشي از دوران سازندگي است، خبرگزاري فارس

جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در دوران سازندگي شاهد تولد يک فرهنگ ولنگاريسمي بوديم که بسياري از مشکلات فعلي ناشي از همان دوران است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسا، سعيدي که در همايش گردان‌هاي طلاب و روحانيون بسيجي قم سخنراني مي کرد، گفت: انقلاب ايران چند مرحله متفاوت را پشت سر گذاشته است. از سال 58 تا 68 که دوران تثبيت و استقرار نظام بود. پس از آن بين سال‌هاي 68 تا 76 انقلاب ما دوران سازندگي را پشت سر گذاشت. در دوران سازندگي حاکميت تکنوکرات‌هاي غير متعهد را شاهد بوديم که فشار اقتصادي و رشد تورم نيز آغاز گرديد. مسئولان با عدم توجه به زير ساخت‌هاي ديني مردم برنامه‌ريزي کردند و پيش رفتند. در دوران سازندگي شاهد تولد يک فرهنگ ولنگاريسمي بوديم که بسياري از مشکلات فعلي ناشي از همان دوران است.
وي خاطر نشان کرد: در دوران سازندگي بود که حلقه کيان با محوريت سروش رشد کرد و مرکز تحقيقات استراتژيک رياست جمهوري با مديريت حجاريان برخي جريانات سياسي را به راه انداخت. مردم بخاطر مشکلات اقتصادي و فرهنگي به دنبال يک ناجي بودند که به اين اميد به آقاي خاتمي رأي دادند. اين حضور حماسي را نيز رهبر معظم انقلاب يک حماسه عنوان کردند.
سعيدي با اشاره به وجود پتانسيل قوي پس از دوم خرداد گفت: دوم خرداد با استفاده از اين قدرت مي‌توانست کارهاي بزرگي انجام دهد که متأسفانه محقق نشد. در اين دوران حاکميت دوگانه داخلي و خارجي به وجود آمد که ديگر جايي براي مديريت ديني در کشور باقي نگذاشت. همچنين هنجارشکني‌ها و تهاجم به ستون فقرات نظام مقدس اسلامي رخ داد که مي‌توان گفت از سال 76 تا 81 دوره بحران را پشت سر گذاشتيم.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اسفند سال 1381 را دوران طلايي خط اصول‌گرايي عنوان کرد و گفت: عدم توفيق جبهه دوم خرداد در تحقق مطالبات مردمي، درگيري درون‌تشکيلاتي و بحران‌آفريني براي نظام از جمله دلايل رأي بالاي مردم به جبهه اصول‌گرايان بود. البته نبايد نقش هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در هدايت سياسي نظام و قاطعيت شوراي نگهبان همچنين روشن‌گري‌هاي حوزه‌هاي علميه، بسيج و نهاهاي انقلابي را فراموش کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين گردهمايي که با حضور گردان‌هاي رزمي ـ تبليغي تيپ 83 امام جعفر صادق ـ ع ـ برگزار شد، ذوالنوري، فرمانده اين تيپ ضمن نمونه خواندن گردان‌هاي طلاب و روحانيان در همايش بسيجيان، حضور آنان را همچون نگيني در جمع بسيجيان عنوان کرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14859

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: بسياري از مشکلات فعلي ناشي از دوران سازندگي است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016