چهارشنبه 22 مهر 1383

دعوت عيسي سحرخيز از مديران مسؤول نشريات اصلاح طلب براي حضور گسترده در انتخاب نماينده خود، رويداد

«عيسي سحرخيز» نماينده كنوني مديران مسؤول در هيأت نظارت بر مطبوعات، از تمامي مديران مسؤول خواست تا ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به گسترش نظارت استصوابي در انتخاب مديران مسؤول هيأت نظارت بر مطبوعات حضور گسترده‌اي در انتخابات داشته باشد.
سحرخيز روز سه‌شنبه 21مهر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار «رويداد» گفت:«‌انتخابات مديران مسؤول مطبوعات در دوره جديد با يك بدعتي مواجه شده است. بدين معنا كه روشي كه بر اساس نظارت استصوابي از سوي جريان اقتدارگرا در انتخابات مجلس و رياست جمهوري اعمال و نهادينه ‌سازي شده بود، دامنه‌اش به انتخابات نمايندگان مديران مسؤول هم رسيده است».
وي افزود: در شرايط كه دو نفر از اعضاي كميته سه نفره تشخيص صلاحيت نامزدهاي هيأت نظارت بر مطبوعات از گرايش‌هاي نزديك به محافظه‌كاران به خود حق مي‌دهند با اعمال نظارت استصوابي جمعي از مديران مسؤول اصلاح‌طلب را كه تفكر مستقل و آزاديخواهانه دارند را از ليست نامزدهاي انتخاباتي حذف كنند، مي‌توان گفت كه يك نوع انتخابات فرمايشي را شكل مي‌دهند.
سحرخيز تصريح كرد: با اين منوال مديران مسؤول مطبوعات از ميان نمايندگان واقعي مردم انتخاب نمي‌شوند بنابراين وقتي فضاي غيرآزادي بر انتخاب‌كنندگان و شنوندگان غالب شود جمعي از مديران مسؤول ترجيح مي‌دهند در انتخابات شركت نكنند.
وي افزود: عدم حضور گسترده مديران مسؤول سبب مي‌شود تا جريان اقتدارگرا كه با حذف نامزدهاي انتخاباتي قصد داشته به ايجاد فضاي سرد در انتخابات بپردازد به هدف خود برسند و با كاهش آرا وراي ثابت خود در اين عرصه هم يك نماينده كه محافظه‌كار است را به جمع خود اضافه كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي پيامد چنين جرياني را برخورد با مطبوعات از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات به جاي قوه قضاييه دانست.
گفتني است كه «الياس حضرتي» مدير مسئول روزنامه «اعتماد» از سوي اصلاح طلبان براي نمايندگي مديران مسئول در هيأت نظارت كانديدا شده است.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13021

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دعوت عيسي سحرخيز از مديران مسؤول نشريات اصلاح طلب براي حضور گسترده در انتخاب نماينده خود، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016