شنبه 25 مهر 1383

پايان اردوي ساليانه‌ دفتر تحكيم وحدت، عبدالله مومني: در اولين فرصت ممكن نشست تشكيلاتي برگزار كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
اردوي ساليانه‌ي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) عصر روز جمعه در مجتمع عصر انقلاب در شهريار - وابسته به وزارت علوم - به پايان رسيد.

«عبدالله مؤمني» دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) در پايان اردوي اين تشكل به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: در اين اردو انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان كه در دانشگاه‌هاي خود در پيشبرد اهداف خود دچار مشكل شده بودند در ميان دانشجويان محدوديت‌هاي خود را مطرح كردند و تدبيري جمعي براي مقابله اين گونه فشارها و محدوديت‌ها همسو با طرح مباحث فكري، سياسي و انديشه‌اي، انديشيده شد. دانشجويان به صورت جمعي در تلاش هستند كه با مشكلات و موانعي كه بر سر خواسته‌هاي آنها وجود دارد تدبيري بيانديشند و اين را مي‌توان از دستاوردهاي اين نشست دانست.

وي ادامه داد: نمايندگان قريب به چهل‌وهشت دانشگاه در اين اردو شركت كردند و چون فضاي اردو، فضايي تشكيلاتي نبود بلكه فضايي براي طرح مباحث فرهنگي، سياسي و فكري بود و ما اين نشست را براي برگزاري انتخابات مناسب نمي‌دانستيم، سعي داريم كه در اولين فرصت ممكن نشست تشكيلاتي برگزار كنيم و براي ترميم تشكيلاتي چه در قالب بازسازي تشكيلات و اصلاح اساسنامه اين نشست را به پيش ببريم.

وي در پايان گفت: در اين اردو فقط بحث‌هاي حقوقي و سياسي مطرح شد و فرصت براي بحث براي انتخابات رياست جمهوري وجود نداشت، ولي شوراي مركزي تشكيلات به انتخابات رياست جمهوري به عنوان مهمترين مسأله‌ي پيش رو خواهد پرداخت و مواضع خود را درباره‌ي وضعيت سياسي كشور و هم‌چنين جريان اصلاحات اعلام خواهد كرد.

ـــــــــــ آخرين سخنران اردو

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) «مراد فرهادپور» (پژوهشگر و نويسنده) در دومين روز اين اردو، كنش‌هاي سياسي گروه‌ها و احزاب را از ابتداي انقلاب تشريح كرد و اظهار داشت: جريان راست از بالا سازمان‌يافته عمل نمي‌كند، اين جريان براي ايجاد پايگاه مردمي محتاج توليد گفتارهاي سياسي جديد است.

فرهادپور در ادامه درباره‌ي دستاوردهاي دولت خاتمي، اظهار داشت: در زمان خاتمي، ايران تبديل به قدرت منطقه‌يي شد و در كشور از نظر سياسي، امنيتي ثبات ايجاد شد كه البته پيشرفت‌هاي سياسي رخ‌داده در كشور براي دولت همراه با هزينه‌هاي فراوان بود كه اين امر را مي‌توان در اشكال گوناگون مشاهد كنيم.

وي با اشاره به ارتباط قانون و دموكراسي، اظهار داشت: ساخته شدن دولت و ملت در چارچوب قانون و دموكراسي است، در قالب يك انتخابات دموكراتيك دولت - ملت شكل مي‌گيرد، ولي بايد توجه داشت دموكراسي بدون قانون امكان‌پذير نيست و در صورت نبود قانون تبديل به جنبش‌هاي توده‌يي مي‌شود.

وي افزود: برنامه‌ي سياسي جنبش اصلاحات، آزادي انتخابات و آزادي بيان بود.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13174

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان اردوي ساليانه‌ دفتر تحكيم وحدت، عبدالله مومني: در اولين فرصت ممكن نشست تشكيلاتي برگزار كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016