چهارشنبه 6 آبان 1383

محسن آرمين:اگر تنگ‌‏نظيري‌‏ها در اين انتخابات باز هم اعمال شود ، توجيهي جهت شرکت در انتخابات وجود نخواهد داشت، ايلنا

در صورت نياز اطلاعات لازم در مورد کانون‌‏هاي قدرت و پشت‌‏پرده پرونده سايت‌‏هاي خبري را در اختيار افکار عمومي قرار مي‌‏دهيم
وارد صحنه‌ انتخاباتي که حالت تحميلي دارد، نخواهيم شد

تهران- خبرگزاري کار ايران

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ، گفت : اگر تنگ‌‏نظيري‌‏ها در اين انتخابات باز هم اعمال شود ، توجيهي جهت شرکت در انتخابات وجود نخواهد داشت.

محسن آرمين ؛ سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" ضمن تشريح مسائل بررسي شده در جلسه شب گذشته شوراي مرکزي اين سازمان ، در خصوص موضوع "پرونده دستگير شدگان مرتبط با سايت‌‏هاي خبري و سياسي" و همچنين " رويکرد سازمان به انتخابات رياست جمهوري" ، گفت : در خصوص پرونده همکاران فني بازداشت شده سايت‌‏هاي خبري که در هفته گذشته از سوي مسئولان قضايي اعلام شد که پرونده آنان تکميل شده است و به دادگاه ارجاع مي‌‏شود ، بررسي نکاتي را ضروري مي‌‏باشد .
وي ادامه داد : در مرحله اول ؛ سازمان معتقد است افراد بازداشت شده ؛ هيچ کدام مسووليت محوري و نقش اصلي در خط‌‏مشي سايت‌‏هاي خبري نداشته‌‏اند و عمدتاً رابطه آنان در خصوص پشتيباني‌‏هاي فني از اين سايت‌‏ها بوده است .
آرمين افزود : اداره کننده اين پرونده‌‏ها در هيچ کدام از مراحل رسيدگي به اين پرونده‌‏ها ،‌‏ از مسوولين اصلي سايت‌‏هاي خبري ، هيچ کدام را احضار نکرده‌‏اند ، در حالي که ادعا مي‌‏شود که پرونده تکميل شده و به دادگاه فرستاده مي‌‏شود .
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در تشريح نکات مطرح در رابطه با پرونده بازداشت‌‏شدگان سايت‌‏هاي خبري با بيان اين مطلب که افراد دستگير شده با سايت‌‏هاي خبري ، افرادي معين بوده‌‏اند ، تصريح کرد : به عبارت ديگر سايت‌‏هاي اصلاح‌‏طلب يا مخالف اقتدارگرايان فيلتر مي‌‏شوند و از سوي ديگر سايت‌‏هاي اقتدارگرايان آزادانه با نشر هرگونه تهمت و افترا به گروه‌‏ها ، احزاب و شخصيت‌‏هاي سياسي به فعاليت خود ادامه مي‌‏دهند .
وي متذکر شد : در حالي که ادعا مي‌‏شود پرونده دستگيرشدگان تکميل شده است ، اما آنان در شرايط نامعلوم نگهداري مي‌‏شوند و حتي آنان از اتهام خود خبري ندارند و در طول اين مدت هيچ ملاقاتي با خانواده و يا حتي وکيل خود نداشته‌‏اند و وکلاي اين پرونده‌‏ها از ماهيت پرونده بي‌‏اطلاع هستند .
آرمين تصريح کرد : دليل دادستان انقلاب تهران براي صدور حکم بازداشت موقت افراد مرتبط با سايت‌‏هاي خبري ، بيم تباني در موضوع اتهامي است که هيچ کس از موضوع اين اتهام خبر ندارد . حال که پرونده کامل شده است ؛ پس چه دليلي بر ادامه بازداشت وجود دارد ؟
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با طرح اين مطلب که با کنار هم گذاشتن موارد فوق تنها چيزي که در ذهن متبادر مي‌‏شود ، وجود اغراض سياسي در پشت پرده اين پرونده است ، تاکيد کرد : به نظر مي‌‏رسد در آستانه انتخابات رياست جمهوري باز هم بايد شاهد روش‌‏هاي نخ‌‏نما شده , تخريب شخصيت‌‏ها و سناريوي‌‏هاي تکراري باشيم .
وي افزود : اظهارات چند جوان آنهم تحت شرايط خاص و بدون ملاقات ، چندان غيرقابل پيش‌‏بيني نيست و با توجه به اين مطلب که يکي از دست‌‏اندرکاران برنامه "هويت" چندي پيش پرده از يک سناريو برداشته ، بدين ترتيب گوشه‌‏هايي از اين سناريوي احتمالي را افشاء کرد . لذا سازمان با توجه به اين که دو تن از مرتبطين اين سازمان در بين بازداشت شدگان مي‌‏باشد ، موضوع به صورت جدي دنبال مي‌‏کند
آرمين تأکيد کرد : سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در صورت نياز ، اطلاعات لازم را در مورد کانون‌‏هاي قدرت و پشت‌‏پرده اين پرونده در اختيار افکار عمومي قرار مي‌‏دهد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آرمين ضمن اشاره به فضاي سياسي کشور در آستانه ايام انتخابات رياست جمهوري ، با بيان اين مطلب که پس از منتفي شدن بحث کانديداتوري مهندس موسوي , رايزني‌‏ها و گفت‌‏وگوهاي گروه‌‏هاي اصلاح طلب براي رسيدن به يک نامزد واحد در جريان است ، گفت : سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از يک سو ؛ با درک ساختار موجود در پي معرفي نامزد حداکثري نيست و قصد دارد علي‌‏رغم وجود علائم ناعادلانه ، حتي‌‏المقدور در انتخابات رياست جمهوري شرکت کند ، ليکن از سوي ديگر معتقد است نبايد وارد صحنه‌‏اي شد که حالت تحميل دارد .
وي ادامه داد : سازمان حضور در انتخابات را به بهاي عدول از مسائل اوليه نظير ؛ نظارت استصوابي و احتمال رد صلاحيت کانديداها ، نمي‏پذيرد .
آرمين با بيان اين مطلب که برخي از محافل قدرت در جريان بررسي صلاحيت‌‏هاي کانديداها ، ذي‌‏نفوذ مي‌‏باشند ، تصريح کرد : اين کانون‌‏ها مي‌‏خواهند شرايطي را مطرح کنند که بحث ردصلاحيت شوراي نگهبان يکي از معيارهاي احزاب سياسي جهت انتخاب کانديداهايشان باشد و در واقع مي‌‏خواهند با اين اهرم رقيب خود را از ميدان به در کنند و کانديداي خود را مطرح نمايند .
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" در خصوص بحث کانديداتوري "دکتر مصطفي محقق‌‏داماد" و تخريب شخصيتي وي از سوي يکي از روزنامه‌‏هاي صبح طي چند روز اخير ، گفت : از نظر ما دکتر محقق داماد شخصيتي فرهيخته و قابل اعتماد است ، اما تا آنجا که اطلاع دارم نه ايشان به اين فکر افتاده‌‏اند که در اين عرصه قدم بگذارند و نه اساساً گروه‌‏هاي جبهه دوم خرداد ؛ چنين بحثي را مطرح کرده‌‏اند .
وي تصريح کرد : معتقدم تأکيد اقتدارگرايان بر نام ايشان جهت کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري ، يک بازي نادر سياسي است که نبايد زياد به آن بها داد .
وي در خصوص کانديداتوري "مصطفي معين" از سوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي جهت انتخابات رياست جمهوري ، عنوان داشت : طبعاً آقاي معين يکي از اشخاصي است که اسمشان در بين نيروهاي دوم خرداد مطرح است ، ليکن الان زود است که در خصوص قطعي بودن کانديداتوري ايشان بحث نماييم ، البته برخي از گروه‌‏ها ايشان را واجد شرايط بيشتري جهت کانديداتوري رياست جمهوري مي‌‏دانند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13603

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن آرمين:اگر تنگ‌‏نظيري‌‏ها در اين انتخابات باز هم اعمال شود ، توجيهي جهت شرکت در انتخابات وجود نخواهد داشت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016