دوشنبه 11 آبان 1383

از سوي بازپرسي دادسرا؛ دستور مسدود شدن ”بازتاب“ صادر شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
بازپرسي دادسراي كاركنان دولت و رسانه‌ها دستور مسدود شدن ”بازتاب“ را صادر كرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به دنبال شكايت مدعي‌العموم و چند شاكي خصوصي از سايت «بازتاب» به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع و مصالح داخلي و خارجي و نقض مصوبات شوراي عالي امنيت ملي، حسينيان، بازپرس شعبه‌ي 6 دادسراي كاركنان دولت و رسانه‌ها دستور مسدود شدن سايت ”بازتاب“ را صادر كرد.

پيش از اين مديرمسوول سايت «بازتاب» از فيلترشدن اين سايت خبر داده بود و با ارسال نمابري به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ادعا كرده بود كه ظاهرا دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي به دليل انتشار برخي مطالب درباره پرونده‌ي هسته‌اي اين دستور را داده است؛ در حالي كه به زعم وي، هيچ‌گونه خبر و مطلب خاصي در اين باره در سايت مذكور منتشر نشده و مطالب صرفا تحليلي و براساس اخبار منتشرشده در صدا و سيما و رسانه‌هاي گروهي تهيه شده است.


بي‌اطلاعي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي از تعطيلي سايت بازتاب

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
در پي اعلام خبر مسدود شدن سايت بارتاب به استناد تخلف از مصوبات دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي كسب اطلاع كرد ‌كه تعطيلي اين سايت با شكايت و اطلاع اين شورا انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران بدنبال تعطيلي سايت بازتاب كه با حكم شعبه 6 دادسراي كاركنان دولت و رسانه‌ها و اعلام جرم دادستان عمومي و انقلاب تهران عليه مسوولان اين به اتهام نشر اكاذيب و انتشار مطالب مغاير مصالح كشور و نقض مصوبات شوراي عالي امنيت ملي انجام شد، مديرمسوول سايت ياد شده طي نامه‌اي به دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرد: هيچ‌كدام از مصوبات شورا تا كنون از طريق دبيرخانه شورا و وزارت فرهنگ و ارشاد به سايت ابلاغ نشده كه به دنبال آن دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي هم از اين موضوع و اين‌كه تعطيلي اين سايت به واسطه‌ي شكايت اين شورا از خلاف مصوبات عمل كردن سايت بازتاب انجام شده باشد، اظهار بي‌اطلاعي كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اعتراض مديرمسوول سايت بازتاب به فيلترشدن اين سايت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
مديرمسوول سايت «بازتاب» از فيلترشدن اين سايت از ظهر روز گذشته خبر داد.

فواد صادقي با ارسال نمابري به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ادعا كرد كه ظاهرا دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي به دليل انتشار برخي مطالب درباره پرونده‌ي هسته‌اي اين دستور را داده است؛ در حالي كه به زعم وي، هيچ‌گونه خبر و مطلب خاصي در اين باره در سايت مذكور منتشر نشده و مطالب صرفا تحليلي و براساس اخبار منتشرشده در صدا و سيما و رسانه‌هاي گروهي تهيه شده است.

مديرمسوول «بازتاب» افزوده است: حتي اگر اين اتهام معقول باشد، فيلتركردن سايت، در برابر اين ادعاها عجيب به نظر مي‌رسد؛ چراكه فيلتر كردن سايت، فقط مشتركان شركت مخابرات را از ديدن «بازتاب» محروم مي‌كند و مخاطبان خارج از كشور مي‌توانند به راحتي به مطالب فرضي محرمانه و افشاگرانه موجود دست پيدا كنند.

صادقي ادامه داده است كه جاي طرح اين سوال وجود دارد كه آيا مشكلات با فيلتركردن سايت «بازتاب» حل مي‌شود و آيا اين اقدام، پاك‌كردن صورت مساله نيست؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13793

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'از سوي بازپرسي دادسرا؛ دستور مسدود شدن ”بازتاب“ صادر شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016