سه شنبه 12 آبان 1383

خاتمي: دليل توقيف‌‏هاي بي‌‏حساب و کتاب و دستگيري‌‏هاي بي زمان و مکان را از قانون نمي فهم، ايلنا

اگر فضا را به سمت تنش و جنگ پيش ببرند، جامعه دچار بحران مي شود
تهران- خبرگزاري کار ايران

رئيس جمهوري با تاکيد بر مظلوميت مطبوعات و روزنامه نگاران گفت : من هم دليل توقيف هاي بي حساب و کتاب و دستگيري هاي بي زمان و مکان را از قانون نمي فهم.

سيد محمد خاتمي در پاسخ به پرسش خبرنگار" ايلنا" در خصوص دستگيري و بازداشت روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان و موضع دولت در خصوص اين برخوردها گفت: من هنوز معتقدم با تنش و جنگ نمي شود عدالت را پياده کرد.
رئيس جمهوري با يان اين که عده اي مي خواهند به زور عدالت را در جامعه پياده کنند، افزود: بر اين اساس بايد عرصه بر کساني که آزادي را محدود مي کنند، تنگ شود.
وي نقد قدرت را مهمترين محور آزادي بيان در جامعه دانست و گفت : اگر در جامعه اي نقد بخش هايي از قدرت دچار مشکل شود، آنجا دموکراسي نيز با مشکل مواجه خواهد شد.
رئيس جمهوري تصريح کرد: من نمي گويم با هيچ روزنامه و روزنامه نگار برخورد نشود اما اين برخوردها بايد درچارچوب قانون باشد که من برخوردهاي اخير را نمي پسندم.
خاتمي افزود: اگر فضا را به سمت تنش و جنگ پيش ببرند، جامعه دچار بحران مي شود.
خاتمي ضمن ابراز تاسف از برخوردهاي غيرقانوني و دستگيري هاي بي زمان و مکان گفت: برخورد با مطبوعات و روزنامه نگاران حتما بايد با داشتن وکيل و دادگاهي با حضور هيات منصفه باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: فقط برخورد در چارچوب قانون با روزنامه نگاران و مطبوعات قابل قبول است. من هم بارها به دوستان گفته ام که اين روش ها را نمي پسندم اما آنها توجيهاتي را دارند و طبيعي است که حرف ما را قبول ندارند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13827

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي: دليل توقيف‌‏هاي بي‌‏حساب و کتاب و دستگيري‌‏هاي بي زمان و مکان را از قانون نمي فهم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016