دوشنبه 18 آبان 1383

اجازه تجمع در اعتراض به احکام اعدام زیر 18 سال داده نشد، زنان ايران

به علت وجود حساسیت در مورد مسائل شرعی اجازه برگزاری تجمعی که قرار بود به درخواست شیرین عبادی انجام شود ،داده نشد .
شیرین عبادی از یکماه پیش از استانداری تقاضای مجوزی برای تجمع در پارک لاله و در اعتراض به صدور احکام اعدام زیر هیجده سال کرده بود که با پی گیریهای نمایندگان سازمانهای غیر دولتی حمایت کننده از این تجمع ابتدا تلفنی و سپس در مذاکره حضوری از رد درخواست تجمع توسط استانداری تهران خبر داده شد .

حدود ده سازمان غیر دولتی که شامل انجمن حمایت از حقوق کودک ،کانون مدافعان حقوق بشر،مرکز فرهنگی زنان،مرکز هستیا اندیش،انجمن دفاع از حقوق زندانیان ،انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی ،انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان توان یاب ،انجمن حامیان کودکان کار و جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست از این تجمع حمایت کردند .


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نسرین ستوده ،حقوقدان در موردچگونگی اعتراضشان ، به خبرنگار زنان ایران گفت :"اساسا ما وارد بحث حدود یا قصاص که از احکام الهی است نمی شدیم و اعتراض ما صرفا به سن مسئولیت کیفری بوده است که در بین فقها محل اختلاف نظر است . عده ای سن بلوغ را هیجده سال و عده ای دیگر بیست و دو و بعضی چهل سال نام می برند . "

قرار بود در این تجمع که درصورت داشتن مجوز روز نوزده آبان بر گزار می شد ،علاوه بر شیرین عبادی دو تن از فقها نیز به سخنرانی پیرامون سن مسئولیت کیفری بپردازند و علاوه برآن زمانی هم برای بیان نظرات نمایندگان سازمانهای غیر دولتی در نظر گرفته شده بود .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14133

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اجازه تجمع در اعتراض به احکام اعدام زیر 18 سال داده نشد، زنان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016