جمعه 22 آبان 1383

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميرکبير: اکنون گفتمان غالب در انجمن هاي اسلامي، دموکراسي است، ايلنا

ضعف در جنبش دانشجويي ناشي از ضعف جريان روشنفکري در کشور است

تهران- خبرگزاري کار ايران

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميرکبير گفت: ضعف در جنبش دانشجويي ناشي از ضعف جريان روشنفکري در کشور است، جريان روشنفکري که در قبال گرفتن پول مقاله مي نويسد، وقتي چنين جريان روشنفکري در کشور وجود داشته باشد، جنبش دانشجويي نيز دچار مشکلات موجود خواهد بود.

به گزارش خبرنگار" ايلنا"، مهدي حبيبي در مراسم افطاري جمعي از فعالان دانشجويي و سياسي گفت: گفتمان غالب در فضاي انجمن هاي اسلامي در حال حاضر، گفتمان دموکراسي است البته نه به معناي دور شدن از وجهه ديني آن بلکه ما دعواي امروز را دعواي دين نمي دانيم چرا که معتقد هستيم که نياز امروز کشور ما دموکراسي است، ضمن اين که معنويت و اخلاق هم مورد نياز ماست.
وي افزود: ما مدعي قرائت جديدي از دينداري هستيم و معتقديم که دينداري تنها در فضاي آزاد و با وجود اختيار و قدرت انتخاب ممکن است.
حبيبي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: معتقدم؛ هويت تاريخي دفتر تحکيم وحدت بالا رفتن از ديوار سفارت يک کشور، تعطيلي دانشگاه ها و انقلاب فرهنگي و ايجاد رعب و وحشت در دانشگاه ها نيست.
وي با بيان اين مطالب که معتقد نيستيم که دموکراسي تنها با انتخابات مسير مي شود، تاکيد کرد: صرف شرکت در انتخابات باعث تحقق دموکراسي نيست و حتي گاهي شرکت در انتخابات نقض حقوق شهروندي است و کمکي به روند دموکراتيزاسيون نمي‌‏کند، اين که مردم صبح يک روز جمعه از خواب بيدار مي شوند و پاي صندوق راي بيايند، به چه تضميني کمک به روند دموکراتيزاسيون است؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حبيبي در ادامه اظهار داشت: امروز ترساندن مردم از راست و محافظه کاران، راه حل بسيج مردم نيست. جامعه امروز ما نيازمند ائتلاف ميان گروه هايي است که دموکراسي را اصل مي دانند، هيچ حزب گروهي نبايد احساس قيموميت داشته باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14277

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميرکبير: اکنون گفتمان غالب در انجمن هاي اسلامي، دموکراسي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016