شنبه 23 آبان 1383

اعتراض نماينده‌ي پاكدشت به نحوه‌ي برخوردها با قتل‌هاي پاكدشت در نامه به خاتمي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
«محمد قمي» نماينده‌ي پاكدشت در مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌اي به رييس‌جمهور گزارشي از وضعيت قتل‌هاي پاكدشت و نحوه‌ي رسيدگي به اين موضوع از ابعاد مختلف ارائه داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين نامه آمده است: «شهرستان پاكدشت در سال 76 همزمان با آغاز رياست جمهوري حضرتعالي و تصويب هيات دولت شهرستان ابلاغ شد. در طول دو دوره رياست جمهوري حضرتعالي با عنايت ويژه‌ي دولت محترم و تلاش و كوشش مسئولين و مشاكرت خوب مردم پاكدشت اقدمات بسياري در جهت زيرساختهاي اساسي شهرستان و ايجاد سرانه‌هاي مختلف در حد قابل توجهي ايجاد شد. تقويت و توسعه‌ي بخش كشاورزي، اجراي طرح‌هاي آب و خاك، جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي در جهت ايجاد صنايع تبديلي- آموزشي و صنايع تبديلي، توسعه‌ي فضاهاي فرهنگي، ورزشي و تفريحي- رفاهي و مذهبي، حضور و مشاركت اكثريت مردم پاكدشت در عرصه‌هاي مختلف سياسي، انتخابات رياست جمهوري- شوراهاي اسلامي- مجلس شوراي اسلامي قسمتي از توسعه و نشاط سياسي در اين شهرستان است. توجه به مسائل سياسي اجتماعي همه در جهت اجراي سياست‌هاي دولت كريمه بوده است كه با همت مسئولان تحقق پيدا كرد و حضور مردم در سفر جنابعالي به اين شهرستان كه اولين سفر در استان تهران بود مويد اين گفتار است.
در هنگامي كه مسئولان شهرستان در تدارك برگزاري كنگره‌ي سرداران و 450 شهيد پاكدشت بوده و برگزاري نمايشگاه ملي گل وگياه كشور با حضور 70 شركت از كشورهاي آلمان و هلند و فرانسه در پاكدشت در شرف برگزاري بود و هفته‌ي فرهنگي و هنري گل با همت هنرمندان و عكاسان و فيلمسازان كشور در شهرستان پاكدشت برگزار مي‌شد حادثه‌ي تلخ و غم‌انگيز قتل‌هاي كودكان معصوم افشاء شد.
جناب آقاي رئيس جمهور، باستحضار برسانم نه قاتلين پاكدشتي بودند و نه مقتولان، قاتلين اهل تربت حيدريه و كاشمر و مقتولين 7 تن افاغنه، 4 نفر اهل شهرستان كرج، 4 نفر اهل قيامدشت كه همگي بصورت فصلي در كوره پزخانه‌هاي بين قيامدشت و پاكدشت مشغول بكار و زندگي بودند، اكثر قتل‌ها در كنار كانال آب قيامدشت باغ اناري كه محل زندگي نكبت‌بار علي غلامپور معرف به علي باغي است اتفاق افتاد. متأسفانه رسانه‌ها مردم مؤمن و انقلابي پاكدشت را نشانه گرفته و بدترين اهانت‌ها را به مردم و مسئولين پاكدشت روا داشته، البته مردم و مسئولين پاكدشت بيشتر از هركس از اين حادثه متاثر و غمگين بودند.
پس از مراجعه‌ي 5 نفر از خانواده‌ي كودكان قرباني به فرماندار پاكدشت فرماندار نسبت به تشكيل جلسه‌ي شوراي تامين اقدام و در 8 جلسه موضوع را باهمكاري اطلاعات و نيروي انتظامي ودستگاه قضايي پيگري مي‌كند كه در نهايت منجر به شناسايي و دستگيري قاتلين مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جناب آقاي خاتمي، حداقل 50 درصد اين موضوع مربوط به حوزه‌ي قيامدشت و شهرستان ري است كه آنها مي‌بايد پاسخگوي اين موضوع باشند. در بررسي‌هاي هيات اعزامي از قوه‌ي قضاييه، بازسي كل كشور، وزارت اطلاعات، كميسيون امنيت ملي مجلس و كميسيون امنيت ملي كشور هيچكدام وزارت كشور را به واسطه‌ي اقدامات انجام شده توسط فرماندار مقصر نداسته است. جنابعالي دستور فرماييد كه كساني كه در وزارت كشور قصور كرده‌اند بركنار شوند و كساني كه قصور نداشته جابجا شوند. گويا وزارت كشور و استانداري تهران بدون بررسي عملكرد فرماندار شهرستان ري، مديركل استانداري و معاون سياسي امنيتي وقت استانداري تهران از فرماندار پاكدشت خواسته است كه استعفا كند. با توجه به محبت، عدالت اجتماعي، كرامت انساني و شايسته سالاري كه محور اصولي خط مشي جنابعالي است اين موضوع عادلانه نيست.
نظر به اينكه فرماندار پاكدشت بومي و مورد احترام مردم پاكدشت است اينگونه برخورد موجب ياس و دلخوري مردم پاكدشت خواهد شد. خواهشمند است دستور فرماييد اقدام خداپسندانه انجام پذيرد.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14349

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض نماينده‌ي پاكدشت به نحوه‌ي برخوردها با قتل‌هاي پاكدشت در نامه به خاتمي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016