سه شنبه 3 آذر 1383

مولايي: راي متهمان ملي مذهبي از سوي شعبه‌ي تجديدنظر هنوز به ما ابلاغ نشده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
مولايي در رابطه با راي دادگاه تجديدنظر درخصوص محكوميت 15 نفر از متهمان ملي‌مذهبي كه وي وكالت چند تن از اين افراد را به عهده دارد، يادآور شد كه رأي اين افراد از سوي شعبه تجديدنظر هنوز به وكلا ابلاغ نشده است.

يوسف مولايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي اينكه رحماني، عليجاني و صابر دوران محكوميت قطعي خود را مي‌گذرانند و حكم براي آنها صادر شده است، گفت: ابهامات و بحث‌هاي حقوقي در اين پرونده وجود دارد و وكلاي اين سه نفر مكررا اين بحث را اعلام كردند كه رأي تجديدنظر به آنها ابلاغ نشده است؛ وقتي در پرونده، وكيل وجود دارد، طبيعي و قانوني است كه وكلا در جريان حكم قرار گرفته و حكم به آنها ابلاغ شود.

وي ادامه داد: اين پرونده به عنوان يك پرونده در مرحله بدوي در نظر گرفته شده و رأي تمام اين 15 نفر يك مقدمه دارد و بر اين اعتبار، ارتباط زيادي در اين پرونده بين متهمان وجود دارد اما به نظر مي‌رسد در مرحله تجديدنظر سه نفر از ساير متهمان جدا شدند و تصميم درباره‌ي آنها اتخاذ شده است.

وي ابراز داشت: اين مسائل نشانگر آن است كه ممكن است ملاحظات فراحقوقي هم در اين جداسازي پرونده‌ها نقش داشته باشد.

اين وكيل دادگستري اظهار داشت: بايد اين سؤال از مقامات قضايي پرسيده شود كه اگر اين سه نفر در حال سپري كردن محكوميت خود هستند، چرا وثيقه صادر شده است؛ وقتي كسي در زندان است و دوران محكوميت خود را سپري مي‌كند توجيه حقوقي و عقلاني ندارد كه برايش وثيقه صادر شود.

مولايي تصريح كرد: ابهاماتي كه در افكار عمومي وجود دارد مي‌طلبد كه دستگاه قضايي پاسخ قانع‌كننده‌اي را ارائه دهد و به نظر مي‌رسد تا به حال موفق نشده است كه افكار عمومي را در اين راستا قانع كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين وكيل دادگستري درباره‌ي پرونده‌ي ساير موكلانش نيز خاطرنشان كرد: اكبر گنجي كه به مرخصي آمده بود به زندان بازگشته و مرخصي عباس اميرانتظام نيز تا پايان بهمن‌ماه تمديد شده است.

اين استاد دانشگاه درباره‌ي ناصر زرافشان نيز گفت: وي هنوز مشكل مرخصي آمدن دارد و به تبعيضي كه در مورد زندانيان روا مي‌شود، اعتراض دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14777

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مولايي: راي متهمان ملي مذهبي از سوي شعبه‌ي تجديدنظر هنوز به ما ابلاغ نشده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016