دوشنبه 9 آذر 1383

موج نوي اصولگرائي! س. باستان

(از مجموعه مقالات طنز در طنز)

««....حسين صفارهرندي معاون مديرمسئول كيهان اين مطلب را در همايش فرهيختگان و مربيان سياسي- عقيدتي بسيج سپاه منطقه همدان اعلام كرد و افزود: موج نوي اصولگرايي مانند نسيمي در كشور وزيدن گرفته و گرچه هنوز در دوران صباوت و عنفوان حيات خود است اما نشانه هايي از بشارت هاي بزرگ در طليعه آن ديده مي شود.... صفار هرندي پيروزي در انتخابات شوراها و مجلس هفتم را به عنوان دستاوردهاي اين موج نو اعلام كرد و گفت: البته اصولگرايي را در شهردار يا شوراي شهر و مجلس هفتم خلاصه نمي كنم اما عملكرد شهردار فعلي تهران به آكواريومي از اقيانوس عظيم استعداد خدمت اصولگرايان تبديل شده است.... وي در تعريف اين موج نو به مقايسه دوران هاي مختلف پس از پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت و با اشاره به پشت سر گذاشتن بسيار موفق جنگ تحميلي، گفت: امروز توان تسليحاتي رزمندگان ما به جايي رسيده است كه بسيجيان ما به جاي رژه رفتن با «آر.پي.جي» با موشك هاي ضد هوايي به روي دوش خود رژه مي روند..»» كيهان پنجم آذر

خوب بالاخره موج نوي اصولگرائي هم مانند تمام امواج راديوئي در مملكت ما ، از آكواريوم شهرداري تهران وزيدن گرفت و ميرود تا كل كشور را به تسلط خويش درآورد! بر چشم بد لعنت! اما براي اينجانب يك مشكل وجود دارد ( شايد به علت خنگي و پيري !) كه از اين موج نوين چيزي دستگيرم نمي شود! به زبان ديگر گيرنده اينحانب ، اين موج نوين را دريافت نمي كند! يا اينكه گيرنده راديوئي من به علت ضعيف بودن باطري ؛ قادر به دريافت نيست! يا اينكه اين موج كوتاه پخش ميشود كه درداخل كشور از نسيم آن بي بهره مي ماند! حال اين موج نوين ـ كه ميرود امواج كهنه را تحت شعاع قرار دهد! ـ براي چه دردي ، درمان خواهد شد؟! آقاي صفار هرندي ( به مناسبت هفته بسيج در همدان ) بدان مي پردازد.

طبق گفته آقاي هرندي ، بسيجيان ما در عرض مدت كوتاهي آنقدر قلچماق شده اند كه به تنهائي بجاي ( آر پي . جي ) روي دوش موشك ضد هوائي ، حمل مي كنند! اين هم از آن مورد هائي است كه به موج نوين مربوط ميشود كه باز اينجانب نمي فهمم ! چگونه ميشود يك انسان ، موشك ضد هوائي را به تنهائي بدون كمك بغل دستي به دوش بگيرد و رژه برود و خم هم به ابرو نيآورد! اما زير بار خرد بزايد! جل الخالق

اينجانب از اين اسباب بازي هاي نظامي سر در نمي آورم ، علاقه اي هم به آنان ندارم! اما اينرا ميدانم كه موشك ضد هوائي در كشور عزيز ما ، خيلي سبكتر از بار خرد است ! شايد اگر اين موج نوين به سروصورت اينجانب هم ميخورد ، قادر بودم تانك هم بدوش گيرم و تا ولايت ، سينه خيز بروم! عرض شود خدمت شما : اين مورد مربوط به اطلاعات نظامي ـ عقيدتي است كه در وزارتخانه كيهان به وفور يافت ميشود واين باد نوين شبانه روز توسط پنكه و كولر ، تمام اين دانشگاه اصولگرائي را تروتازه و خنك مي كند!

چون بحث ما در مورد اين موج نوين است ، بحث تسليحاتي را كنار ميگذاريم . مورد را به متخصصين امور و شيفتگان سياست نارنجك و تفنگ مي سپاريم! ايشان مي نويسد : «« ... موج نوي اصول گرايي به معني استفاده از همه تجربيات گذشته انقلاب است و هر فردي كه در خدمت اسلام و مردم است در اين جريان گسترده جا دارد طبعاً جناح موسوم به راست يا محافظه كار و رقباي آن نيز مي توانند در گوشه اي از آن جا داشته باشند، كما اينكه برخي از افراد جبهه اصلاح طلب كه متعرض جريان خطرناك استحاله نظام و انقلاب و ارتجاع كثيف روشنفكري در اين جبهه بودند اكنون به موج نوي اصول گرايي پيوسته اند.....وي : پيروزي در انتخابات شوراها و مجلس هفتم را به عنوان دستاوردهاي اين موج نو اعلام كرد.. »»

اگر فراموش نكرده باشيد تحت تاثير اين موج نوين ( از ابتداي سال 1383 ) قرار بود توسط اصولگرايان ( آبادگران ) مجلس هفتم ، وضع مملكت چنان سر و سامان گيرد كه مردم چين و ژاپن انگشت بدهان ؛ حيران شوند! البته بايد به اين آقايان و خانم هاي باد اصولگرائي خورده در مجلس هفتم، فرصت كافي داد تا كارهائي كه در مجلس ششم كنار و يا روي زمين گذاشته شده بود ، بلند كنند و سروساماني به مملكت بدهند!

در هر حال آقاي صفار هرندي مطالبي بيان كرده اند كه نمي دانم تا چه حد به آنچه كه خود گفته اند ، معتقدند : يا خير! فرقي هم در اصل نمي كند!. ملت ايران شبانه روز دارند اين لالائي ها ( كه بوي خون مي دهد) را ميشنوند و از كنار آن بي اعتناء رد ميشوند! اينكه شبانه روز بخود بباليم كه بسيج ده ميليوني داريم. سپاه هشتاد ميليوني ساختيم. ارتش دويست و پنجاه ميليوني درست كرده ايم و....صنايع موشك سازي ما قادر است روزي يك ميليون موشك توليد كند! آنقدر توپ و تفنگ و ترقه داريم كه قادر است كره زمين را پنجاه مرتبه منفجر كند و غيره! با تكرار مكرر اين قصه ها ، ميخواهيم كجاي دنيا را بگيريم ، چه مشكلي را حل كنيم ، كدام جگر سوخته را خنك كنيم!؟

جديدا اين مسئولين رده بالاي نظامي و شبه نظامي ، پادو هاي هوچيگر و مطبوعاتي ، امامان جمعه ، هر جا فرصتي بخود ميدهند و ميكروفون بي صاحب گير مي آورند. دوي علي گلابي بر مي دارند و دنبال نفس كش مي گردند! مي خواهند به دنيا نشان دهند كه اگر ديو باشيد ، شاختان را مي شكنيم! اينهمه خالي بندي و هوچيگري تو مملكت راه انداختند كه ما در مورد انرژي اتمي : هر كاري دلمان خواست مي كنيم! از اينجا و آنجا خروج مي كنيم ! نتيجه اش را مردم كشور ديدند! بقيه داستان ها را خود تفسير كنيد! حال بايد از خود سئوال كنيم : با اين هياهو ها و پرخاشگري ها ؛ ميخواهيم از كي تائيده بگيريم!؟ از مردم كشور يا دول بيگانه!؟از دلار يا يورو!؟

اين آقايان مسئول رده بالاي نظامي ـ شبه نظامي( زندانيان جاه طلبي و تكبر!) ! با ‌آن دبدبه و كبكبه ! با آن دم و دستگاه و نيروي نظامي و شبه نظامي كه خود از آن نام ميبرند كه قادر است مگس اجنبي را در هوا شكار كنند! چرا از چند نفر روزنامه نويس و منتقد داخلي ، شلوار اطو نكشيده ، خيس مي كنند! چرا با كوچكترين اعتراض دانشجويان كشور ، اوباش خود را روانه دانشگاه مي كنند! چرا با نوشتن چند وبلاگ نويس جوان مملكت ( با دستگيري آنان ) چنان رنگ از رخسار مي بازند و گوئي كودتائي نظامي را خنثي كرده اند! چرا طاقت كوچكترين اعتراض و انتقادي را ندارند! آقاياني كه به اصطلاح اينقدر از خود مطمئن هستند ، چرا جوابي براي ترس خويش نمي يابند!؟ بهتر نيست قبل از صحبت در باره نسيم نوين اصولگرائي ـ كه جز بوي تعفن و تنفر، ارتجاع و ترس ، بوي ديگري نداردـ علل ترس خود را در جامعه يافته و توجيه كنند ؟! بهتر نيست قبل از اعزام نيرو به جبهه ( موهوم ) جنگ با كفار و ضد انقلاب و ليبرال و سكولار ! نگاهي به پشت جبهه خويش كنند و ببينند ، كجاي كار لنگ است! لااقل با صراحت به مردم بگويند اصولا اين نمايشات و خيمه شب بازي ها براي كيست و چيست!؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقايان به خوبي مي دانند كه جامعه را فساد و تباهي برداشته است! خود فروشي ، مواد مخدر (به مدارس ابتدائي ما نيز كشيده شده است) ، قاچاق و خودكشي ...! رشدش از انبوه سازي موشك شهاب ، پيشي گرفته است! به موازات تعداد نيروي بسيج و پاسدار ، باند هاي خلاف بوجود آمده است! با صرف ميليارد ها تومان ، جهت تبليغات اسلامي ، نتيجه اي جز فساد و تباهي و سرافكندگي نداشته است! با اين وجود و دال بر آگاهي بر كليه مصائب ناشي از حاكميت ، دوستان از رو كه نمي روند! تازه بعد از بيست و پنج سال دست و پا زدن در خزينه چه كنم! يادشان افتاده است كه بايد شعار موج اصولگرائي نوين ، سر دهند! آقايان نمي خواهند باور كنند كه اين نظاميگري و حماقت و خرد ستيزي ، مردم و مملكت را روزي به خاك سياه خواهد كشاند. اميد است كه چنان نشود. با نگاهي به آمار صادرات و واردات كشور در سال 1382 بحث را تمام مي كنيم. اميد است اصولگرايان تا پايان سال ( جاري 1383)كه چند ماهي ديگر به اتمام ميرسد ، آمار ديگري دست مردم كشور دهند تا از اين نسيم نوين اصولگرائي ! چيزي هم نصيب مردم كشور شود! با تشكر از حوصله شما

«« ....براساس اين آمار سال گذشته (1382 ) 15 ميليون و 467 هزار و 600 تن انواع كالا به ارزش 5 ميليارد و 972 ميليون و 200 هزار دلار به خارج از كشور صادر شد كه اين ميزان در مقايسه با سال 1381 از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب 8/15 و 6/29 درصد افزايش داشته است »».

«« ..براساس اين آمار سال گذشته ( 1382 ) 30 ميليون و 105 هزار و 800 تن انواع كالا به ارزش 26 ميليارد و 597 ميليون و 700 هزار دلار وارد كشور شد كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 8/11 درصد و از حيث ارزش 4/19 درصد افزايش نشان مي دهد»»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14995

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موج نوي اصولگرائي! س. باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016