جمعه 13 آذر 1383

رييس دادگستري كردستان: افرادي از گروهك‌هاي انصارالاسلام و القاعده دستگير و پس از بررسي پرونده‌شان، به مجازات رسيده‌اند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس دادگستري استان كردستان درباره‌ي ورود و خروج جاسوسان به كشور از طريق مرز كردستان، گفت: در اين زمينه پرونده و موضوع خاصي كه نياز به اطلاع‌رساني داشته باشد وجود ندارد اما افرادي از گروهك‌هاي انصارالاسلام و القاعده دستگير و پس از بررسي پرونده‌شان، به مجازات رسيده‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدمهدي خامسي در حاشيه‌ي جلسه‌ي شوراي روساي كل دادگستري‌هاي سراسر كشور در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اين افراد ايراني‌هايي بودند كه در اين گروهك‌ها عضو شده‌اند و البته ما قاطعانه با آنها برخورد كرده‌ايم.

رييس دادگستري استان كردستان در پاسخ به سوالي درباره‌ي فعاليت گروهك‌هاي سياسي غيرقانوني در اين استان گفت: در حال حاضر گروهك‌هاي غيرقانوني كومله، دموكرات، پژاك و برخي ديگر به صورت پراكنده، تحركاتي دارند.

وي افزود: اگر فردي از گروهك‌ القاعده دستگير شود و غيرايراني باشد بر اساس مصوبه‌ي شوراي عالي امنيت ملي، پرونده‌اش به صورت متمركز در تهران و توسط يكي از قضات كه از سوي رييس قوه‌ي قضاييه ابلاغ ويژه دارد، رسيدگي مي‌شود.

خامسي درباره‌ي تعداد پرونده‌هاي فعاليت‌هاي افراد غيرايراني در گروهك‌هاي غيرقانوني گفت: پرونده‌هاي اين افراد به تهران ارجاع شده است كه البته پنج نفر بوده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به تعداد شوراهاي حل اختلاف راه‌اندازي شده در اين استان، اظهار داشت: تا پايان آبان‌ ماه سال جاري 636 شوراي حل اختلاف راه‌اندازي شده است و تا پايان آذر ماه، 687 شورا كه سقف مصوب براي استان كردستان است راه‌اندازي خواهد شد.

خامسي با اشاره به پرونده‌هاي رسيدگي شده در شوراهاي حل اختلاف اين استان درباره‌ي عمده موضوعات پرونده‌ها، گفت: به دليل مرزي بودن استان كردستان بيشتر پرونده‌ها در رابطه با قاچاق، مواد مخدر، ورود مشروبات الكلي و برخي اقدامات گروهك‌هاي سياسي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس دادگستري استان كردستان، افزود: در راستاي جلوگيري از اين تخلفات، سپاه پاسداران كه وظيفه‌ي ذاتي‌اش حفظ دستاوردهاي انقلاب است و هم‌چنين نيروي انتظامي كه وظيفه‌ي مبارزه با كالا و ارز را دارد، فعاليت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه كشفيات نيروي انتظامي در رابطه با اجناس قاچاق نسبت به 12 ماه گذشته يك پنجم واردات بوده است، گفت: معتقديم كه ميزان قاچاق كالا تا پايان آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

Copyright: gooya.com 2016