یکشنبه 15 آذر 1383

جواد غلام‌‏تميمي: اينجانب به اتهام جاسوسي و خيانت به كشور دستگير شده‌‏ام، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

جواد غلام تميمي از بازداشت شدگان پرونده موسوم به "سايت‌‏هاي اينترنتي" از زندان اوين خطاب به رجبعلي مزروعي ؛ رئيس انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران ايران نامه‌‏اي منتشر كرد .
به گزارش "ايلنا" متن اين نامه كه از سوي اداره كل زندان‌‏هاي استان تهران (بازداشتگاه اوين) به اين خبرگزاري نمابر شده ، به اين شرح است : ‌‏
رئيس انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران
آقاي رجبعلي مزروعي
اينجانب جواد غلام تميمي ؛ سردبير روزنامه مردم‌‏سالاري و عضو انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران ايران مطلع شده‌‏ام كه به بهانه حمايت از اينجانب ، جنابعالي فراخوان تجمعي در محل كاخ دادگستري داده‌‏ايد و به صورت اطلاعيه‌‏اي انجمن صنفي در برخي نشريات و سايت‌‏ها ، اين موضوع منتشر شده است ، لذا براي اين‌‏كه برخي همكاران فريب خورده را از اشتباه درآورم، بايد بگويم اعلام تجمع و تحصن كه با ذكر نام و مشخصات اينجانب ذكر شده است ، فريبي بيش نيست ، بنابراين براي اثبات اين ادعا چاره‌‏اي ندارم ، نكاتي را در اين نامه سرگشاده براي شما و همكارانم ذكر نمايم :
اينجانب به اتهام جاسوسي و خيانت به كشور دستگير شده‌‏ام و با توجه به اشتباهاتي كه طي چند سال اخير بر اثر القائات افرادي چون سازگارا ، شعله سعدي ، سعيد حقي و خود شما مرتكب شده‌‏ام ، نهايتاً به سمت ارتكاب جرم عليه امنيت ملي كشانده شده و آخرين مورد از اين اقدامات شرم‌‏آور ، معامله و اخذ وجه و همكاري با وابسته نظامي يكي از سفارت‌‏خانه‌‏هاي خارجي مستقر در آن است كه متأسفانه توسط اينجانب صورت گرفت و در اين ارتباط غيرشرعي و غيرقانوني، اينجانب اسناد و مداركي كه وابسته نظامي مذكور خواسته بود تهيه و به آن‏ها تحويل دادم كه پس از آن شناسايي و دستگير شدم، جرمي كه از بيان آن شرمسارم. همكاري با وابسته نظامي يكي از سفارت‌‏خانه‌‏‏هاي خارجي مستقر در تهران كه متأسفانه توسط اينجانب صورت گرفته است و منجر به ارائه اسناد و مداركي به وي شده است ، صورت خلاصه شده جرمي است كه از بيان كامل آن به علت شرمساري عاجزم ، گرچه مي‌‏دانم اين جرم و جرايمي مانند آن نه تنها از اعتبار فرد در نزد شما نمي‌‏كاهد بلكه آن شخص را بيشتر مورد توجه شما و همكارانتان قرار مي‌‏دهد، ولي ملاك درستي و يا نادرستي يك عمل، ذوق و سليقه سياسي شما نيست ، بنابراين من از ملت بزرگوار ايران عذر مي‌‏خواهم و همين جا از اين‌‏كه شما و انجمن وابسته به شما مي‌‏خواهد از نام من سوء استفاده كرده و از گناهكاري كه به جرايم خود معترف است ، حمايت نابه‌‏جا كند ، ابراز انزجار كرده و به شدت خواهان پيگيري قضايي كساني هستم كه مي‌‏خواهند به بهانه حمايت از يكي از مجرمين پرونده سايت‌‏هاي اينترنتي ، جو جامعه را ملتهب سازند ، لذا من حق شكايت از شما و انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران را به علت سوء استفاده از اينجانب براي خود محفوظ دانسته و حتماً اين شكايت را پيگيري خواهم كرد.
براي اينجانب روشن است كه انگيزه كساني چون شما ، ايجاد بحران در كشور و برهم زدن آرامش عمومي و خوش خدمتي به استكبار جهاني است ، ولي گناهكاري چون من كه انتظار از مسوولين جز شمول رأفت اسلامي و قبول توجه و ندامت ندارد، اقدامات حمايتي شما را در راستاي اهداف دشمنان قسم خورده نظام ارزيابي كرده و جز افسوس و خجالت در قبال اقدام شما جواب ديگري ندارم . نكته ديگر اين‌‏كه، اگر من همين جرم را در كشور ديگري مرتكب مي‌‏شدم ، اكنون به مجازات اعدام يا حبس ابد دچار مي‌‏شدم ، ولي رفتار نظام اسلامي و مسئولين پرونده و مسئولين زندان به گونه‌‏اي بوده است كه به جاي متنبه شدن ، موجبات شرمنده شدن مرا فراهم آورده است . من خجالت مي‌‏كشم كه شما و پسر شما كه سابقه سياهي در مخالفت با نظام اسلامي داريد و خاله پسر شما ، جز گروه منافقين بوده و به گروه‌‏هاي محارب پيوسته است ، مي‌‏خواهيد از من حمايت كنيد و مطالب دروغي را جهت خدمت به استكبار جهاني و سوء استفاده داخلي در مورد طول دوره بازداشت بيان نماييد . متأسفانه در برخي مطبوعات مغرض ، مشاهده نمودم كه يكي از وكلاي معلوم‌‏الحال گفته بود كه ما در حالت انفرادي نگهداري مي‌‏شويم ، حال آن كه وضعيت زندان‌‏ها چه در دوره بازداشتگاه نيروي انتظامي و چه در زندان اوين، به گونه‌‏اي بود كه ما به صورت دسته جمعي بوديم و پسر شما ؛ آقاي مزروعي ، به كمك من بارها و بارها دعاي روح‌‏بخش كميل را در زندان به صورت جمعي قرائت كرده است. براستي بايد اين سوال را از مدعيان دروغين بپرسم كه چگونه مي‌‏شود در زندان انفرادي دعاي كميل دسته جمعي به اتفاق درايتي ، مزروعي ، تميمي ، معماريان ، رفيع زاده ، ميرابراهيمي و ديگران برگزار كرد؟
آقاي مزروعي! شما با كدام توجيه تمامي لوازم، دارا بودن شرافت انساني را انكار مي‌‏كنيد؟ چند روز قبل در محل دادسراي فرودگاه يكي از خبرنگاران خبرگزاري از سوي شما و آقاي تاج‌‏زاده برايم پيغام آورد كه در اعلاميه‌‏اي بگويم و بنويسم كه من در تمام اين مدت در زندان انفرادي بوده و شكنجه روحي شده‌‏ام. آن خبرنگار در تمام مدت در حال القاء اين موضوع به من بود ، ولي پاسخ منفي شنيد ، بنابراين مي‌‏خواهم از شما بپرسم، آيا من هم مي‌‏توانم مثل شما اصولي‌‏ترين ارزش‌‏هاي انساني و اخلاقي را ناديده گرفته و براي ضربه زدن به نهادهاي نظام اسلامي چشم بر حقايق بپوشانم ؟
مسوولين زندان از بالاترين رده تا پايين‌‏ترين رده در ابراز محبت و تلاش در جهت سازندگي اينجانب بوده و هستند. من از شرمندگي و اين همه رأفت مسوولين اين نظام نسبت به خودم نمي‌‏دانم كه چه كاري بايد انجام دهم .
سخن آخر اين‌‏كه ؛ بي‌‏جهت خودتان و افرادي مثل خودتان را به زحمت نيندازيد ، من نيازي به حمايت افرادي چون شما كه كارنامه‌‏تان از من سياه‌‏تر است ، ندارم . من همين جا عليه شما اعلام جرم كرده و تقاضاي تعقيب قضايي شما و كليه افرادي را دارم كه طي آن سال‌‏هاي موجبات انحراف مرا فراهم آورده‌‏ايد. ديگر حاضر نيستم نردبان ترقي شما باشم ، ديگر حاضر نيستم به بهانه حمايت از من به رغم خودتان اعتبار جهاني كسب كنيد . منتظر روزي باشيد كه در پيشگاه عدالت پاسخگوي اعمال نادرست و مجرمانه‌‏تان شويد .
ملت شريف ايران بداند كه مرا هيچ نسبتي با اين‌‏گونه انجمن‌‏هاي منحرف نيست ، هيچ نيازي به حمايت هيچ‌‏كس جز خداوند و مسوولين اين نظام ندارم و تنها از آن‌‏ها مي‌‏خواهم از خطاهايم درگذرند.
والسلام
جواد غلام تميمي
14/9/83

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رجبعلي مزروعي نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" در واكنش به انتشار چنين نامه‌‏اي ، گفت : قبل از اينكه شما با بنده تماس بگيريد ، اين نامه به دست من رسيده بود و آن را مطالعه كرده‌‏ام . البته بنده شرايط ايشان را درك مي‌‏كنم .
مزروعي در ادعاي خود به كساني كه دست به اتخاذ چنين شيوه‌‏هايي زده‌‏اند و از افرادي كه در زندان و تحت شرايط خاص بسر مي‌‏برند و چنين نامه‌‏هايي را مي‌‏گيرند، توصيه كرد؛ به اين كار ادامه ندهند و ادامه چنين روندي به نفع هيچ كس نيست .
وي افزود : بسياري از مطالبي كه در اين نامه آمده است ، حقيقت ندارد، به خصوص در مورد مسائلي كه راجع به درون بازداشتگاه و زندان نوشته است ، دروغ است .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15213

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جواد غلام‌‏تميمي: اينجانب به اتهام جاسوسي و خيانت به كشور دستگير شده‌‏ام، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016