چهارشنبه 25 آذر 1383

مريم خراساني: وقتيكه شاهد فلاكت مردم هستيم، چگونه مي‌‏توانيم به سياست‌‏هاي نظم نوين جهاني اعتماد كنيم؟، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

استاد دانشگاه علامه طباطبايي و فعال مسائل زنان گفت : روشنفكران مدرنيست با طرح قانون‌‏گرايي و تأسيس دولت مدرن كه همسو با سياست‌‏هاي جهاني سازي است ، مي‌‏توانند و ممكن است در روند مركزيت‌‏گرايي توقف ايجاد كنند .

به گزارش خبرنگار "ايلنا" ، مريم خراساني در سمينار "ايران و تجربه مدرنيته" كه از سوي جامعه فرهنگي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شده بود ، با انتقاد از نظريات مراد فرهادپور و رامين جهانبگلو ، در مورد مدرنيته ، گفت : گويا حاميان مدرنيته در ايران نمي‌‏دانند كه مدرنيته در ايران چيزي جز گسترش فقر و مشكلات ديگر نيست ، كسي مثل آقاي فرهادپور با دادن صفت "يك ايدئولوژي" به انقلاب ، حضور و وجود ديگر ايدئولوژي ها را ناديده مي‌‏گيرد ، ضمن اينكه نسبت به حق ديگراني كه در انقلاب مساله‌‏شان ايدئولوژي نبود ، ناديده مي‌‏گيرد ، بويژه اينكه محدود كردن معنويت به دين كار ايدئولوگان مسلط در زمان انقلاب اسلامي بوده است .
وي در بخشي از سخنان خود ، اظهار داشت : چند صدايي شدن جامعه ايراني و به راه افتادن جنبش زنان امكاناتي را در جامعه بوجود آورده است كه در دهه 80 در صورت رواج تأويل‌‏هاي خلاقانه و متكي بر معنويات نوين هم مي‌‏توان در مقابل ديدگاه‌‏هاي ارتجاعي و مدرن ايستاد و هم جامعه را از بيماري مزمن مركزيت گرايانه رهاند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خراساني تصريح كرد : وقتيكه شاهد فلاكت مردم ، سياست تخريب محيط زيست و نظاير آن هستيم ، چگونه مي‌‏توانيم به سياست‌‏هاي نظم نوين جهاني اعتماد كنيم ؟! سياست‌‏هاي جهاني‌‏سازي حتي در خود كشورهاي اروپايي با مخالفت روبه‌‏روست و معتقد هستند كه اين سياست‌‏ها تنها به نفع كشوري است كه در رأس هرم اقتصاد جهاني است ، ديگر ما كه كشورهاي آسيايي هستيم ، چه بايد بگوييم !
وي در پايان تأكيد كرد : ديد واقع بينانه اين است كه ما تأثير سياست‌‏هاي جهاني‌‏سازي را هم در غرب و هم در شرق بررسي كنيم .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15545

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مريم خراساني: وقتيكه شاهد فلاكت مردم هستيم، چگونه مي‌‏توانيم به سياست‌‏هاي نظم نوين جهاني اعتماد كنيم؟، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016