یکشنبه 29 آذر 1383

بازپرس پرونده‌ تئاتر ايران‌زمين: پرونده ‌٣ متهم دارد كه هيچ كدام در بازداشت نيستند، ايسنا

* هنوز كيفرخواست صادر نشده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي


بازپرس رسيدگي‌كننده به پرونده‌ي تئاتر ايران‌زمين با بيان اينكه تحقيقات اين پرونده هنوز ادامه دارد، گفت: ارجاع پرونده به تهران در حدود وظايف رييس قوه‌ي قضاييه و دادستان كل است ولي تاكنون در اين مورد چيزي نشنيده‌ام.


حسين پورمند، بازپرس شعبه‌ي ‌‌٢ دادسراي عمومي و انقلاب اهواز به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در تاريخ ‌١٦/٩/٨٣ از طرف دادستان اهواز پرونده‌اي به من ارجاع شد و حكايت از آن داشت كه گزارش از طريق ضابطان دادگستري واصل شده بود كه در همايش جشنواره ششم ايران زمين مسائلي بر خلاف عفت عمومي و موازين اسلامي رخ داده است؛ گزارش در اين حد بود به همراه تعدادي عكس و تصوير از همايش مذكور.


وي افزود: سه نفر از متهمان در اين پرونده احضار و تفهيم اتهام شدند و با صدور قرار كفالت آزاد هستند و در بازداشت به سر نمي‌برند و فعلا پرونده در مرحله‌ي تحقيقات و بازجويي متهمان است.


وي ادامه داد: جهت جلوگيري از تضييع حقوق متهمان، نمي‌توانم اسامي متهمان را مطرح كنم تا تحقيقات نهايي انجام شود و با صدور كيفرخواست قرار مجرميت پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد.


پورمند خاطرنشان كرد: يكي از متهمان امروز در شعبه، حاضر و دفاعيات وي اخذ شده و فردا يكي ديگر از متهمان احضار شده كه قرار است در جلسه حاضر و به سؤالات پاسخ دهد؛ چنانچه دلايل جديدي كه ادامه تحقيقات را ايجاب مي‌كند، ارائه نكند پرونده با اعلام ختم تحقيقات و با صدور قرار مقتضي به مراجع ذيربط كه دادگاه عمومي است ارسال خواهد شد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بازپرس شعبه ‌‌٢ دادسراي عمومي و انقلاب اهواز درخصوص اتفاقات پيش‌آمده در جشنواره تئاتر ايران زمين و اتهامات متهمان و اين گفته‌ي عده‌اي كه در اين جشنواره رقص محلي صورت گرفته و مشكلي نداشته است، گفت: البته تنها رقص محلي نبوده است. هم رقص بوده هم مواردي از عدم رعايت پوشش و حجاب اسلامي اما تحقيقات بر اساس تصاويري كه از اداره ارشاد و صدا و سيماي خوزستان و ساير مراجع به دستمان رسيده است، همچنان ادامه دارد.


وي افزود: اتهامات اين افراد بند ب ماده ‌‌٦٣٩ قانون مجازات اسلامي يعني تشويق به فساد و فحشاء و مهيا نمودن وسايل آن بوده است.


بازپرس پرونده‌ي تئاتر ايران زمين در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است پرونده به تهران ارجاع داده شود، گفت: از نظر قانوني و طبق روال عادي، پرونده ‌بايد در اهواز كه محل وقوع جرم است رسيدگي شود ولي اينكه پرونده به دادگاه تهران ارسال شود از اختيارات رييس قوه‌ي قضاييه و دادستان كل است كه مي‌تواند با قرار احاله پرونده را به خاطر مصالحي كه وجود دارد به تهران ارسال كند ولي من هنوز در اين رابطه چيزي نشنيده‌ام.


وي افزود: پرونده بعد از اعلام ختم تحقيقات و با صدور قرار مجرميت نزد دادستان مي‌رود و اگر با نظر بازپرس موافق باشد كيفرخواست صادر مي‌كند و پرونده به رييس دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب اهواز و از آنجا به شعبه‌اي براي رسيدگي ارجاع مي‌شود.


پورمند با بيان اينكه كيفرخواست اين پرونده هنوز صادر نشده است، اظهار داشت: اگر اين پرونده روال عادي را طي كند شايد تا پايان هفته بتوانيم تصميم بگيريم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15700

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازپرس پرونده‌ تئاتر ايران‌زمين: پرونده ‌٣ متهم دارد كه هيچ كدام در بازداشت نيستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016