یکشنبه 13 دی 1383

جديدترين ادعاي الشعلان‌‏ : الزرقاوي دست‌‏پرورده ايران است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

"حازم الشعلان" وزير دفاع دولت موقت عراق با متهم‌‏كردن مجدد ايران به دخالت در امور عراق، ادعاي پادشاه اردن را در خصوص خطر ايجاد يك هلال شيعي در منطقه تكرار و اتهامات اخير "عبدالله دوم" بر ضد ايران را به صدا درآوردن زنگ خطر توصيف كرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا ) به نقل از روزنامه " الأيام " چاپ بحرين, "الشعلان" در گفت‌‏وگو با روزنامه "الغد" چاپ اردن، گفت: شاه اردن، ناقوس خطر را به صدا درآورد و من نيز در خصوص ايجاد يك هلال شيعي صفوي كه از ايران تا عراق و سوريه و لبنان ادامه يابد هشدار مي‌‏دهم.
وي خواستار فشار نشست وزيران خارجه كشورهاي همسايه عراق به سوريه و ايران شد و گفت‌‏: شركت‌‏كنندگان در نشست أمان، بايد از دمشق و تهران بخواهند كه دخالت خود در عراق را متوقف كند و ملت عراق را براي تعيين سرنوشت خويش بدون دخالت احدي, به حال خود وابگذارد.
"الشعلان" كه از سوي آمريكا و به پيشنهاد مستقيم پنتاگون به‌‏عنوان وزير دفاع عراق منصوب شده است، همچنين در جديدترين اتهام خود بر ضد كشورمان، "ابومصعب الزرقاوي" اُردني‌‏الاصل را كه از رابطان شبكه القاعده است، دست‌‏پرورده ايران دانست و ادعا كرد‌‏: الزرقاوي كه هم‌‏اكنون عمليات‌‏هاي تروريستي را در عراق رهبري مي‌‏كند ساخته و پرداخته ايران است كه هدف او، برهم‌‏زدن امنيت و ثبات عراق مي‌‏باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نوشته روزنامه "الرياض" چاپ عربستان‌‏سعودي، وزير دفاع عراق گفت: در دو روز آينده، اعترافات ويديويي افرادي كه در بر هم‌‏زدن امنيت عراق به درخواست طرف‌‏هاي خارجي دست داشته‌‏اند به صورت علني منتشر خواهد شد.
وي پيش از اين، صدور مجوز پخش از سوي "أياد علاوي" نخست‌‏وزير دولت موقت عراق را شرط نمايش اين فيلم ذكر كرده بود.
الشعلان در پايان افزود: قانون اداره موقت عراق ( قانون اساسي موقت ) زمينه را براي كشورهاي همجوار عراق به منظور دخالت در روند انتخابات با سوء استفاده از شكاف‌‏هاي قانوني فراهم كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16326

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جديدترين ادعاي الشعلان‌‏ : الزرقاوي دست‌‏پرورده ايران است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016