شنبه 19 دی 1383

جلسه‌ي محاكمه‌ي عليرضا نوري دانشجوي دانشگاه تهران برگزار شد؛ محمدعلي دادخواه: برائت موكلم را خواستارم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

جلسه‌ي محاكمه‌ي عليرضا نوري، دانشجوي دانشگاه تهران صبح امروز در شعبه‌ي 26 دادگاه انقلاب برگزار شد.

محمدعلي دادخواه، وكيل مدافع نوري در اين باره به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در جلسه‌ي محاكمه امروز در دفاع از موكلم به رييس دادگاه گفتم كه دادگاه بايد امور ثبوتي را بدون استناد اطراف پرونده رعايت كند و نياز به دليل و استدلال ندارد. همچنين برابر قانون هيچ نيروي خارجي حق ندارد وارد محيط دانشگاه و خوابگاه شود‌ لذا اگر هر شخصي اين بايد قانوني را ناديده انگاشت و به خانه دانشجويان وارد شد، به طور طبيعي دانشجو در موقع دفاع مشروع به علت خوف از خطري كه برايش به وجود آمده خواهد پرداخت.

وي افزود: در دادگاه اعلام كرديم كه هنگام اعتراض‌هاي دانشجويان نسبت به حكم آقاجري، عده‌اي مبادرت به انفجار گاز اشك‌آور در دانشگاه كرده بودند و دستمال بسته شده بر دهان دانشجو به علت دفع ضرر بوده نه اقدام جرم و هيچ كدام از اقدامات موكلم منجر به نتيجه‌ي مجرمانه نشده بود؛ بر اين اساس سوء نيت موكل احراز نمي‌شود و صدور حكم شايسته مبني بر برائت موكلم را از شعبه 26 دادگاه انقلاب استدعا كردم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادخواه اظهار داشت: طبق قانون، دادگاه بايد ظرف يك هفته اقدام به صدور راي مقتضي كند

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16676

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلسه‌ي محاكمه‌ي عليرضا نوري دانشجوي دانشگاه تهران برگزار شد؛ محمدعلي دادخواه: برائت موكلم را خواستارم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016