جمعه 25 دی 1383

بازرسان آژانس از پارچین دیدن کردند، مهر

یکی از سخنگویان آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل اعلام کرد : بازرسان آژانس امروز از سایت نظامی پارچین که آمریکا ادعا می کند ایران ممکن است آنجا برنامه های پنهانی هسته ای داشته باشند دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک گازدکی در بیانیه ای که از طریق پست الترونیکی به مطبوعات ارسال کرد اعلام کرد :"من تائید می کنم که بازرسان آژانس امروز از پارچین دیدار و از این منطقه نمونه برداری محیطی کردند ".

این بازرسی پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکائی بطور مکرر ادعا می کردند ایران در منطقه نظامی پارچین برنامه های پنهانی هسته ای دارد .

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای خنثی کردن بهانه های بعدی آمریکا ضمن اعلام دیدار بازرسان آژانس از پارچین گفت : تجهیزات آژانس به اندازه کافی حساس هستند تا بتوانند فعالیتهای هسته ای را که خیلی پیش از این انجام شده است تشخیص دهند و اگردر پارچین پنهانکاری هایی صورت گرفته باشد آژانس تمام تلاش خود را برای یافتن آن به کار خواهد بست و آزمایش مکرری انجام خواهد داد .

درپی این رایزنی ها بود که گروه 4 نفره ای از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بامداد دیروز برای راستی آزمایی تعلیق و نیز نمونه برداری از سایت پارچین وارد تهران شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به ذکر است که در بیانیه اخیر گازدکی بازدید ازآژانس تائید شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16889

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازرسان آژانس از پارچین دیدن کردند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016