سه شنبه 29 دی 1383

معاون امور زندان‌هاي دادستان تهران: در حال حاضر در كل كشور سلول انفرادي وجود ندارد، ايسنا

بنا براين است كه تمام محكومان يا متهمان انفرادي نگه‌داري نشوند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

معاون امور زندان‌هاي دادستان تهران با تاكيد براينكه در حال حاضر در كل كشور سلول انفرادي وجود ندارد گفت: در زندان‌هايي كه سلول انفرادي وجود داشته از سال گذشته و با دستور رييس قوه‌ي قضاييه تخريب شده است.

محمود سالاركيا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در پاسخ به اين سوال كه آيا اكنون هيچ محكوم يا متهمي به صورت انفرادي نگه داشته نمي‌شوند، افزود: در زندان‌هايي نيز كه اكنون سلول انفرادي وجود دارد سعي شده، تخريب و تبديل به يك فضاي بزرگ‌تر و سوئيت شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا زندانيان در درون اين سوئيت به صورت انفرادي نگه داشته مي‌شوند، گفت: عموما ديگر الان نگه‌داري نمي‌شوند يعني الان بنا براين است كه تمام محكومان يا متهمان انفرادي نگه‌داري نشوند و اين كار اجرا مي‌شود.

معاون امور زندان‌هاي دادستان تهران، حذف و تخريب سلول‌هاي انفرادي را سياست دستگاه قضايي و دستور رياست اين قوه برشمرد و اظهار داشت: بعد از صدور اين دستور در سال 82 خيلي از سلول‌هاي انفرادي از جمله زندان اوين تخريب شده است و اساسا اين امر سياست قوه‌ي قضاييه است و سازمان زندان‌ها ديگر اين كار انجام نمي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: يكي از تنبيهاتي كه در آيين‌نامه سازمان زندان‌ها پيش‌بيني شده بود اين بود كه اگر زنداني مرتكب تخلف شد به انفرادي فرستاده شود كه حتي اين آيين‌نامه‌ نيز توسط ديوان عدالت اداري لغو شد و ديگر اجرا نمي‌شود و الان اگر كسي مرتكب تخلفي شود مجازات ديگري براي او اعمال مي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17130

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون امور زندان‌هاي دادستان تهران: در حال حاضر در كل كشور سلول انفرادي وجود ندارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016