جمعه 16 بهمن 1383

عليزاده : برخي اشكالات نبايد سبب بدگويي دستگاه قضايي وبي‌اعتباري آراء شود؛ خواهش مي‌كنم جلوي بدبيني به دستگاه قضايي گرفته شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس‌كل دادگستري استان تهران سالم‌ترين، باتقواترين و پركارترين رجال نظام را افراد دستگاه قضايي دانست و گفت: منكر برخي نابساماني‌ها از ناحيه معدودي از كاركنان نيستم اما اين مسايل نبايد سبب شود كه در جامعه نسبت به دستگاه قضايي بدگويي شود و موجبات بي‌اعتباري آراء را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين عباسعلي عليزاده در جلسه‌ي شوراي معاونان دادگستري استان تهران كه صبح امروز در حضور رييس قوه‌ي قضاييه تشكيل شد، با تبريك فرارسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گزارشي از عملكرد يك‌ساله دادگستري استان تهران ارائه كرد و گفت: خواهش مي‌كنم جلوي بدگويي و بدبيني نسبت به دستگاه قضايي گرفته شود، ما مي‌گوييم مردم بايد به دستگاه قضايي اعتماد داشته باشند كه متاسفانه اين‌گونه نيست.

وي با اشاره به كمبودها و مشكلات فراواني كه در دادگستري استان تهران وجود دارد ادامه داد: در سال گذشته يك ميليون و 431هزار و 675 پرونده به دادگستري وارد شده از اين ميان يك ميليون و 444 هزار و 195 فقره از آنها مختومه شده است.

عليزاده با ارايه‌ي آمار، تعداد پرونده‌هاي وارده به دادگستري استان تهران را داراي كاهش قابل ملاحظه‌اي دانست و گفت: مدعي هستم هيچ كجاي دنيا مانند همكاران قضايي و اداري ما در استان تهران اين‌گونه زحمت نمي‌كشند و در كشورمان نيز هيچ استاني مانند ما زحمت نمي‌كشد، البته آنها هم كار مي‌كنند اما تهران امرالقراي كشور است.

رييس كل دادگستري استان تهران با اشاره به كاهش تعداد پرونده‌هاي وارده به محاكم دادگستري علت آن را ايجاد شوراهاي حل اختلاف دانست و گفت: آمار كاهش ورود پرونده‌ها به دادگستري نشانگر فعاليت جدي شوراي حل اختلاف است و240 نفر از قضات و 194 پرسنل اداري ما هم خارج از ساعت داراي با شوراي حل ائتلاف همكاري مي‌كنند.

عليزاده خاطرنشان كرد: گاهي اطلاع‌رساني درست انجام نمي‌شود، به طور مثال جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي شهدا روي چشم همه ما جا دارند و دفترامور ايثارگران ما نيز 9 هزار و 854 فقره پرونده در انواع دعاوي براي كليه ايثارگران را رسيدگي كرده است و همكاري تنگاتنگي داريم اما وقتي يك جانباز بر اثر يك اشتباه فوت مي‌كند جنجال راه مي‌اندازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خطاب به رييس قوه‌ي قضاييه ادامه داد: اين درست نيست كه بگويند ما به فرمايشات و دستورات شما توجه نمي‌كنيم. ما دستورات شما را براي خود مطاع مي‌دانيم و تا آنجايي كه مي‌شده انجام داديم و آنجايي كه نشده توانش را نداشتيم و يا مشكل قانوني بوده است.

همچنين در ادامه اين جلسه، عبدالعلي ميركوهي قائم مقام رييس كل دادگستري استان تهران نيز به اهميت شوراهاي حل اختلاف اشاره و به ارائه گزارش اين شوراها در تهران پرداخت و گفت: عزم جدي دادگستري بر توسعه و تداوم شوراها تا رسيدن به نقطه مطلوب است، البته مشكلات افزايش مي‌يابد كه در جهت حفظ تداوم شوراها بايد حل شود.

وي بر اهميت نهادهاي شبه قضايي تاكيد كرد و بقاي شوراهاي حل اختلاف را در رفع مشكلات پيش‌روي اين شوراها دانست.

Copyright: gooya.com 2016