سه شنبه 27 بهمن 1383

محتشمي‌‏پور: شوراي نگهبان، جمهوريت نظام را خدشه‌‏دار كرده است، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: اعمال سليقه‌‏هاي شخصي به جاي اجراي قانون، طرح مسائل انحرافي توسط برخي از جريان‌‏هاي سياسي و عملكرد برخي نهادها از جمله شوراي نگهبان، موجب خدشه‌‏دار شدن جمهوريت نظام شده است.

علي‌‏اكبر محتشمي‌‏پور در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: قانون نظارت استصوابي، ردصلاحيت‌‏هاي بي‌‏منطق و بدون استناد قانوني، تحليل غيرصحيح و مغرضانه از عملكرد امام(ره) و طرح اين موضوع كه از نظر شرعي نمي‌‏توان اصالتي براي رأي مردم قائل شد، از جمله مواردي است كه موجب تضعيف جمهوريت نظام مي‌‏شود.
وي با بيان اينكه، حضور آگاهانه مردم در عرصه‌‏ انتخابات، باعث انزواي مجموعه اندك متحجران مقدس‌‏ماب و حفظ نظام جمهوري اسلامي مي‌‏شود، گفت: عده‌‏اي درصدد هستند كه اختيارات رئيس‌‏جمهوري را درحد يك تداركاتچي تقليل دهند و در صورتي كه مردم از صحنه غايب باشند و مشاركت حداقلي به وجود آيد، آنها به هدفشان نزديكتر خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اگر كانديداي اصلاح‌‏طلبان در رأس قوه مجريه قرار گيرد، با اعتقاد راسخ و با روش‌‏هاي منطقي و مسالمت‌‏جويانه و نه از موضع پرخاشگري و نزاع، از حقوق شهروندي، پاسداري و حمايت خواهدكرد و جريان محافظه‌‏كار و افرادي كه مي‌‏خواهند جمهوري اسلامي را از محتواي اصيل و غني انقلاب خارج كنند، قادر به دستيابي به هدف خود نخواهند شد.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز بحث اصلاح طلبي را از گروه ها، احزاب و تشكل‌‏هاي اصلاح‌‏طلب جدا دانست و گفت: ما اصلا‌‏ح‌‏طلبان را طيف وسيعي از جامعه ايراني مي‌‏دانيم كه ريشه در اعماق شهرها و روستاهايمان دارد، هر چند برخي از احزاب سوار بر موج اصلاح‌‏طلبي مردم شدند ولي مردم تشخيص مي‌‏دهند كه كدام يك از احزاب و گروه‌‏ها مي‌‏توانند مطالبات و خواسته‌‏هاي آنها را در قالب اصلاح‌‏‏طلبي محقق كنند.
محتشمي پور با بيان اينكه گروه‌‏ها و جرياناتي كه بيشترين تدبير را در پيشبرد اصلاحات داشته باشند، بيشتر مورد اقبال مردم قرار مي‌‏گيرند، گفت: بخش عظيمي از جامعه اصلاح‌‏طلبي كه امروز خاموش و متفكر است، در حال ارزيابي احزاب و گروه‌‏هاي اصلاح‌‏طلب است كه تا هفته‌‏هاي پاياني دوران انتخابات آتي تصميم خود را اعلام خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18344

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محتشمي‌‏پور: شوراي نگهبان، جمهوريت نظام را خدشه‌‏دار كرده است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016