پنجشنبه 20 اسفند 1383

گزارش هاي تکميلي از فرودگاه بروکسل

خبرنامه گويا - سايت خبري روزنامه Le Soir به نقل از پليس فدرال بلژيک نوشته است که مسافران ايراني الاصل هواپيماي آلماني لوفت هانزا، حاضر به خروج از هواپيما نشدند.

هواپيما از فرانکفورت حرکت کرده بود و قرار بود ساعت 15 و 30 دقيقه بعد از ظهر در فرودگاه بروکسل توقف کند. ديگر مسافران اين پرواز توانستند در کمال آرامش و بدون هيچ مشکل هواپيما را ترک کنند.

در اين گزارش به نقل از خبرنگار زد دي اف آلمان آمده است که اين يک هواپيماربايي نيست و هيچ سلاحي در هواپيما وجود ندارد. اين خبرنگار تعداد ايرانيان را 73 نفر مي داند با مليت هاي مختلف نظير آلماني، کانادايي و هلندي. اما پليس از يک گروه 59 نفري خبر مي دهد. بر همين اساس اين افراد وابسته به گروهي بنام "کاوه" هستند.

سايت خبري اشپيگل نيز از دريافت خواسته هاي اين گروه خبر داده و اضافه کرده است که اين نامه به گروهي زن و مرد ايراني مرتبط است. اين زنان و مردان عليه دولت ايران که مسئول شکنجه و ترور است موضع گرفته اند.

سخنگوي لوفت هانزا گفته است که هواپيما حاوي 120 مسافر بوده است. بر اساس اطلاع پليس فدرال، مسافراني که در هواپيما مانده اند همه داراي پاسپورت کشورهاي اتحاديه اروپا هستند و مي گويند که اصليت ايراني دارند.

سخنگوي پليس فدرال افزوده است که آنان نامه اي 20 صفحه اي همراه دارند که به مسئولان بلژيکي تحويل داده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش تلويزيون RTL-TVI، نامه همراه آنان حاوي خواسته هاي سياسي اين افراد در ارتباط با مواضع اتحاديه اروپا نسبت به ايران است.

مذاکره بين وزارت خارجه و مسافران درجريان است و وضعيت آرام و بدون هرگونه خشونت گزارش شده است.

در تصاوير پخش شده از تلويزيون دو اتومبيل پليس در کنار هواپيما مشاهده شدند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19202

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش هاي تکميلي از فرودگاه بروکسل' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016