پنجشنبه 20 اسفند 1383

اختلال در پرواز هواپيماي لوفت هانزا توسط تعدادي ايراني

خبرنامه گويا - مسافران ايراني يک هواپيما از مبدا فرانکفورت حاضر به ترک هواپيما نشده و پليس فرودگاه زاونتم بروکسل را وادار به مداخله کردند.
شبکه تلويزيون رسمي بلژيک در خبري که دقايقي پيش پخش کرد از 50 ايراني ياد کرد که در اين هواپيما بوده اند. بر اين اساس 2 نفر از آنان بعنوان سخنگو خواسته هايشان را اعلام کرده اند. اين افراد به قصد اعتراض به وضع سياسي ايران دست به اين کار زده اند. بر همين اساس آنان از ساعت 3.5 بعد از ظهر به وقت اروپا در هواپيما هستند.

در گزارشي که سايت بي بي سي پيش از آن منتشر کرده بود از 2 نفر ايراني ياد شده و آمده است کسي به گروگان گرفته نشده و به نظر مي رسد هيچ يک از اين دو مسلح نيستند.

بر اساس گزارش تلويزيون بلژيک اين افراد خواسته هايي از ناتو و اتحاديه اروپا دارند. آنها آنچنان که پيش از اين نيز در خبرنامه گويا اعلام شد، طرفدار بازگشت سلطنت به ايران هستند.


بي بي سي همچنين خبر داده که بيشتر 59 مسافر، هواپيما را ترک کرده اند، هرچند بر اساس خبر شبکه بلژيکي به نظر مي رسد ايرانيان همچنان در هواپيما بسر مي برند.

به گزارش بي بي سي سخنگوي پليس بلژيک به آسوشيتدپرس گفته است: "اين يک هواپيماربايي نيست". آنها در صندلي خود نشته بودند و حاضر به ترک آن نشدند. هيچ نيروي اضافي مورد نياز نبوده و اقدامات امنيتي بيشتري صورت نگرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پليس زماني وارد عمل شد که خلبان هواپيما درخواست کمک کرده بود.

پيش از اين خبرنامه گويا از ربودن هواپيما خبر داده بود که به اين ترتيب، خبر مذکور اصلاح مي شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19193

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اختلال در پرواز هواپيماي لوفت هانزا توسط تعدادي ايراني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016