شنبه 29 اسفند 1383

پيام نوروزي مصطفي معين: مي‌توانيم كارهايي بزرگ را براي ايران سازمان دهيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر مصطفي معين، كانديداي نهمين دوره‌ي رياست‌جمهوري، در پيامي به مناسبت فرا رسيدن نوروز 1384، تاكيد كرده است كه مي‌توانيم كارهايي بزرگ را براي ايران سازمان دهيم.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، معين در اين پيام كه نسخه‌اي از آن به ايسنا نمابر شده، آورده است:

”به نام خرد بخش بخردنواز

«نوروز» كه عيد زندگي و نشانه ماندگاري ما ايرانيان است، بر همه زنان و مردان ايراني در سراسر جهان مبارك باد.

نوروز در چشم و دل و زبان ما هميشه عزيز بوده است. از شريعتي بزرگ به ياد دارم: «نوروز كه قرن‌هاي دراز است بر همه جشن‌هاي جهان فخر مي‌فروشد، از آن رو هست كه يك قرارداد مصنوعي اجتماعي و يا يك جشن تحميلي سياسي نيست، جشن جهان است و روز شادماني زمين، آسمان و آفتاب و جشن شكفتن‌ها و شور زادن‌ها و سرشار از هيجان هر آغاز.»

پس به جاست كه در اين آغاز سال كه طبيعت، جامعه و خويشتن رو به زندگي نو دارند از صميم دل بخواهيم كه «يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال».

ماه نخست به نام پيامبر دانش، رحمت و آزادي، محمد مصطفي (ص) و دو فرزند خصالش امام مجتبي (ع) و امام رضا (ع) مزين است. از اين تقارن نيز مي‌توانيم بياموزيم و بخواهيم كه حال ما به نيكويي‌هاي اخلاق فردي و اجتماعي دگرگون شود.

نوروز ميعادگاه ملي ماست كه در آن اساطير و تاريخ، احساس و خرد و فرد و جمع حضور دارند. جاي آن است كه در اين روز پيمان سربلندي ايران و اسلام ببنديم و با نگاهي خردمندانه و عزمي همگاني به پايندگي ملت سرافراز ايران بينديشيم.

مي‌توانيم كارهايي بزرگ را براي ايران سازمان دهيم، اگر باور داشته باشيم و نقش خود را بزرگ بدانيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«نوروز» روز اين بازانديشي است. پس بهتر آنكه چنين بينديشيم. از زبان دوست عزيز و از دست رفته‌ام «مجتبي كاشاني» كه با اميد و اراده و بي‌نام و نشان، ناممكن‌هاي فراواني را ممكن ساخت بگويم:

مي‌شود، سبز بود با يك برگ
مي‌شود، شد بهار با يك گل
از دل يك شكوفه شادي كرد
دل به سوداي يك شقايق داد

از خداوند بزرگ براي همه كودكان و جوانان و زنان و مردان مصمم ايران زمين در هر شهر و روستا كه هستند شادكامي و بهروزي مسئلت دارم.“

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19509

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام نوروزي مصطفي معين: مي‌توانيم كارهايي بزرگ را براي ايران سازمان دهيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016