شنبه 6 فروردین 1384

رییس جمهوری پاکستان: پاکستان ارسال قطعات دستگاه سانتریفیوژ خود به آژانس انرژی اتمی را بررسی می کند، مهر

پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان گفت: کشورش قصد دارد قطعات دستگاه سانتریفیوژ را به آژانس بین المللی انرژی اتمی بفرستد تا به منشاء آلودگی اورانیوم پیدا شده در ایران کمک کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان روز گذشته به شبکه 11 تلویزیون پاکستان گفت: ما احتمال فرستادن این قطعات به آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد بررسی قرار می دهیم و مذاکرات در این خصوص جریان دارد.

14مارس گذشته، اسلام آباد احتمال ارسال قطعات دستگاه سانتریفیوژ به وین را شدیدا رد کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه میزان آلودگی قطعات به اورانیوم غنی شده با درصد بالا که در یکی از آزمایشگاه های کالا الکترونیک در تهران، نطنز و جاهای دیگر پیدا کرده است، تحقیق می کند.

درحالی که تهران بارها اعلام کرده که برنامه های هسته ای این کشور صرفا در جهت اهداف غیرنظامی است، منشاء آلودگی ها را از همان قطعات دستگاه های وارداتی به ایران عنوان کرده است.

سال گذشته، عبدالقدیرخان پدر بمب هسته ای پاکستان به مشارکت غیرقانونی خود در انتقال دانش هسته ای به سه کشور ایران، لیبی و کره شمالی اعتراف کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرویز مشرف همان زمان بلافاصله خواستار عفو وی شد و تاکید کرد: هیچ یک از مقامات نظامی و غیرنظامی پاکستان در شبکه عبدالقدیرخان دست نداشتند.

با اینکه مقامات پاکستانی همیشه بازجویی دانشمندان هسته ای خود ازسوی کارشناسان خارجی را رد کرده اند، اما هفته گذشته ادعا کردند که شبکه عبدالقدیرخان موتورهای دستگاه سانتریفیوژ را به ایران داده است.

درعین حال، مشرف به تلویزیون پاکستان گفت که پدر بمب هسته ای پاکستان هیچ کاری انجام نمی دهد و درمنزلش بسر می برد و با هیچ کس هم تماسی ندارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19792

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رییس جمهوری پاکستان: پاکستان ارسال قطعات دستگاه سانتریفیوژ خود به آژانس انرژی اتمی را بررسی می کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016