دوشنبه 8 فروردین 1384

علي لاريجاني: هاشمي قصد ورود به صحنه انتخابات رياست جمهوري را ندارد، ايلنا

نتيجه مذاكرات هسته‌‏اي بايد منجر به از سر گيري فعاليت هسته‌‏اي ايران شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

همبستگي و هم گرايي، ايجاد عدالت در كشور، عمل گرايي و بهره‌‏مندي از نخبگان سراسر كشور، چهار اصل مورد تاكيد دولت اميد است.
به گزارش ايلنا، دكتر علي لاريجاني، صبح روز دوشنبه، در فاطميه شهر گنبد و در جمع مردم اين شهر همبستگي و هم‌‏گرايي ملت ايران را به عنوان اصل اول مورد تاكيد دولت اميد بر شمرد و افزود: همه ملت ايران بايد احساس كنند از دسترسي مساوي به حكومت برخوردارند و مطمين باشند صداي آنان به گوش مسوولان مي‌‏رسد.

دكتر لاريجاني، اظهارداشت: دولت اميد، عملگرا خواهد بود و برخلاف شعارهاي زيادي كه طي سال‌‏هاي گذشته داده مي‌‏شد؛ ولي در مقام عمل دست‌‏ها لرزان بود؛ دولت اميد به دنبال عملگرايي است.
وي، كه در جمع نخبگان گنبد و علماي اصل تسنن و تشيع اين شهر سخن مي‌‏گفت، افزود : استفاده بهينه از نخبگان شهرستان‌‏ها و استان هاي كشور هدف بعدي دولت اميد است، به گونه‌‏اي كه دولت اميد ساز و كارهاي ويژه‌‏اي براي تماس مستقيم نخبگان سراسر كشور با مسولان حكومتي تعريف و اجرا خواهد كرد.
دكتر لاريجاني، ايجاد عدالت در كشور را اصل چهارم و مهم مورد نظر دولت اميد دانست و گفت: دولت اميد عدالت گراست و مطمنا در چنين دولتي دسترسي به حاكميت و بهره‌‏مندي از مواهب آن بايد علي السويه باشد.
به گفته دكتر لاريجاني، دولت هاي پس از پيروزي انقلاب همه در تلاش براي برقراري عدالت بودند و انقلاب اسلامي مي‌‏خواست با ايجاد عدالت استعدادهاي مردم اين سرزمين را به فعاليت برساند و اگر چه در برخي زمينه ها توفيق حاصل شد؛ ولي در برخي زمينه‌‏ها اين گونه نيست و بايد عدالت اجرا شود.
دكتر علي لاريجاني، در بخشي از سخنان خود خطاب به مردم گنبد از نقش تاريخي فرهنگي اين شهرستان و كل استان گلستان تجليل كرد و ياد مختوم قلي شاعر و عارف نامي اين شهرستان را گرامي داشت.
لاريجاني، گفت: نام گنبد هميشه با سلحشوري و قهرماني و قلب هاي صاف مردم عجين بوده و مردم اين سرزمين با نام مختوم قلي شاعر و عارف تركمن، شهرت دارند.
دكتر لاريجاني، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به محروميت‌‏هاي نهفته در سه استان شمالي كشور ( گلستان , گيلان , مازندران ‌‏) تاكيد كرد: چنانچه پوشش سبز قرار گرفته در سر تا سر اين سه استان را كنار بزنيم، فقر نهفته در آن به وضوح ديده خواهد شد.
لاريجاني، با اظهار تاسف از اين كه سر سبزي ظاهري اين سه استان باعث شده تا در اوايل پيروزي انقلاب با يك بخش نامه كذايي اين مناطق جز استان‌‏هاي برخوردار كشور ناميده شود، افزود : اگرچه اين استان‌‏ها از نظر امكانات و مواهب طبيعي برخوردارند؛ اما در عصري زندگي مي‌‏كنيم كه در كنار امكانات كشاورزي بايد صنايع تكميلي و جانبي نيز رشد كند، تا دليلي براي مهاجرت به شهرهاي بزرگ نداشته باشيم.
لاريجاني، در پايان سخنراني روز دوشنبه خو د در گنبد به تعدادي از سوالات حاضران پاسخ گفت و ضمن تاكيد بر اين كه شديدا مخالف روي كار آمدن مسوولان غير بومي در استان‌‏ها و شهرستان‌‏هاي كشور است، افزود: بارها اعلام كرده‌‏ام كه روي كارآمدن مسوولان بومي، خواست منطقي و معقول مردم است؛ زيرا اگر فردي آگاه به مسايل منطقه روي كار بيايد، بهتر و عالمانه‌‏تر عمل مي‌‏كند.
لاريجاني، در باره مساله هسته‌‏اي و مواضع كشورمان بار ديگر بر غير قابل گذشت بودن حق ايران براي فعاليت‌‏هاي صلح آميز تاكيد كرد و افزود : از مذاكرات هسته‌‏اي استقبال مي‌‏كنيم ولي از متن مذاكرات بايد نتيجه نقدي براي ايران به دست آيد و قطعا بايد منجر به از سر گيري فعاليت هسته‌‏اي صلح آميز ايران بشود.
دكتر لاريجاني در پاسخ به اين كه اگر مذاكرات به نتيجه نرسد، چه خواهد شد ؟ تاكيد كرد: مطمينا در چنين صورتي ملت ايران تا تحقق كامل حق طبيعي خود ايستادگي و مقاومت خواهد كرد.
دكترلاريجاني در مورد احتمال نامزدي هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري و مواضع شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، گفت: اگر چه شوراي هماهنگي اعلام نامزد مورد نظر خود تعلل و تاخير داشت؛ ولي اينك اين نامزد اعلام شده و با توجه به نظر اين شورا، من در صحنه مبارزات انتخاباتي حاضر خواهم بود.
وي، با تجليل از مقام آقاي هاشمي رفسنجاني و با اشاره به فعاليت‌‏هاي چشم گير ايشان قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: هاشمي بارها گفته‌‏اند كه قصد ورود به صحنه انتخابات رياست جمهوري را ندارند و مايلند نيروي جوان در صحنه حاضر شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر لاريجاني در پاسخ به سوال يكي از حضار به تلاش دولت اميد براي حفظ ارزش هاي تاريخي و قومي اقوام مختلف ايران اشاره كرد و افزود تلاش خوا هيم كرد تا براي معرفي فرد فاضلي چون مختوم قلي و برگردان آثار وي به فارسي اقدام كنم تا آثار اين عارف بزرگ به همگان معرفي شود.
به گفته دكتر لاريجاني، اقوام ايراني با سوابق كهن و ارزشمند شان عامل پايداري نظام هستند و هر گونه تبادل تجربيات و سنن آنان باعث پايداري بيشتر خواهد شد.
گفتني است دكتر لاريجاني صبح امروز پس از سخنراني در فاطميه شهر گنبد با حجت الاسلام سبحاني امام جمعه گنبد نيز ديدار و گفت و گو كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19852

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي لاريجاني: هاشمي قصد ورود به صحنه انتخابات رياست جمهوري را ندارد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016