چهارشنبه 24 فروردین 1384

بوش: موفقيت دموكراسي در عراق پيامي را براي سرزمين‌هاي ميان بيروت تا تهران دارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران در جهان

جورج بوش موفقيت دموكراسي در عراق را پيامي براي آزادي در كل منطقه خواند!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي الجزيره، جورج بوش، رييس جمهور آمريكا طي سخنراني در جمع سربازان آمريكايي در يك پايگاه نظامي در تگزاس سقوط صدام، ديكتاتور سابق عراق را با فرو ريختن ديوار برلين مقايسه كرد و گفت: تغييرات در عراق از يك انقلاب دموكراتيك جهاني خبر مي‌دهد.

وي مدعي شد: در حالي كه دموكراسي در عراق به موفقيت دست مي‌يابد، اين موفقيت پيامي را (براي سرزمين‌هاي) از بيروت تا تهران مي‌فرستد(!) مبني بر اينكه آزادي مي‌تواند آينده‌ي هر ملتي باشد.

بوش كه به نقض حقوق‌بشر نيروهاي نظامي آمريكا در عراق اشاره‌اي نكرد، ادامه داد: ايجاد عراقي آزاد در قلب خاورميانه، شكست كوبنده براي نيروهاي استكبار و تروريست و نقطه‌ي عطفي در انقلاب دموكراتيك جهاني است.

رييس جمهور آمريكا به زمان خروج نيروهاي آمريكايي از عراق اشاره‌اي نكرد، اما گفت:‌ نيروهاي امنيتي عراق به خود متكي‌تر مي‌شوند و مسووليت‌هاي بزرگ‌تري را مي‌پذيرند و اين به معناي آن است كه آمريكا و شركاي ائتلافي‌اش بيشتر نقش حامي را ايفا مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با ذكر اينكه در هفته‌ي جاري دومين سالگرد آزادي بغداد را جشن مي‌گيريم، بدون در خاطر آوردن تحليل‌هاي مبني بر آن كه آمريكا براي تسلط بر نفت به عراق حمله كرد، مدعي شد: هدف ما از آغاز ارتقاي استقلال عراق بوده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20964

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش: موفقيت دموكراسي در عراق پيامي را براي سرزمين‌هاي ميان بيروت تا تهران دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016