سه شنبه 6 اردیبهشت 1384

گزارش از سمینار "حقوق بشر و انتخابات آزاد"، بنی طرف: در خوزستان 60 نفر کشته و بیشی از 1200 نفر دستگیر شدند، خسرو شمیرانی

یوسف عزیزی بنی طرف ساعتی پیش از دستگیری، در حاشیه سمینار "حقوق بشر و انتخابات آزاد":
* در خوزستان 60 نفر کشته و بیشی از 1200 نفر دستگیر شدند


گزارش کوتاهی از سمینار "حقوق بشر و انتخابات آزاد" در دفتر کانون مدافعان حقوق بشر

خسرو شمیرانی – 5 اردیبهشت

روز دوشنبه 9 تا 11 صبح دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در خیابان یوسف آباد تهران شاهد برگزاری سمینار "حقوق بشر و آزادی انتخابات" بود. یکی از حاضران این نشست در تماس کوتاهی به ما گفت، ابراهیم یزدی، محمد علی عمویی، علی اکبر موسوی خویینی، وحید پوراستاد، علی اکبر معین فر و حسین شاه حسینی در این جلسه سخنرانانی کردند. عزت الله سحابی و علیرضا رجایی که همچنین از مدعوین بودند در جلسه حضور نداشتند.

این فرد افزود، مجموعه سخنرانان دربحثهای خود به انتخاباتی که در شرایط عدم وجود آزادی های لازم برگزار شود اعتراض داشتند.

او همچنین گفت که آقای معین فر طی سخنان خود از آقای سیف زاده به عنوان میزبان، اداره کننده نشست و عضو کانون مدافعان حقوق بشر طلب کرد تا کانون مدافعان خواستار حضور ناظران بین المللی در پروسه انتخابات شود. آقای سیف زاده گفت که این موضوع در جلسه کانون به بحث گذاشته خواهد شد.
به گفته این شرکت کننده که نمی خواست نام او بیان شود، در این نشست مطرح شد که با توجه به قوانین ایران اگر رهبری موافق یک فرد به عنوان رییس جمهور نباشد میتواند با عدم تنفیذ حکم مانع ازریاست جمهوری وی شود حتی اگر آن فرد 48 میلیون (تمام آرای موجود) را از آن خود کرده باشد. این سخنران با اشاره به دوران پیش از انقلاب گفته است که قانون تنفیذ حتی با قانون توشیح زمان شاه قابل مقایسه نیست و شاه نیز چنین قدرتی نداشت.

این شرکت کننده همچنین افزود: حسین شاه حسینی در سخنرانی خود هشدار داد که نباید بگذاریم آنچه جبهه ملی دوم نپذیرفت اکنون عملی شود. آنزمان آقای صنعتی زاده نزد الهیار صالح آ مده و پیشنهاد داده بود که جبهه بپذیرد که شاه راس امور باشد و با این شرط در قدرت شریک شود اما الهیار صالح نپذیرفت و این پیشنهاد امروز نیز پذیرفته نیست.

به گفته فرد مذکور محمد علی عمویی در سخنرانی خود به وضعیت ناصر زرافشان پرداخته و از جمله گفت که زرافشان در مقام وکیل، در حالی دستگیر و زندانی شد که از مصونیت برخوردار بود و امروز زرافشان مجبور است برای اینکه با تبهکاران در یک سلول قرار نگیرد دست به اعتصاب غذا بزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرد حاضر در سمینار همچنین گفت: پس از پایان رسمی برنامه یوسف عزیزی بنی طرف که در انتهای سالن ایستاده بود اجازه خواست تا همچون دیگران 10 دقیقه برای بیان دردهای عربهای ایران وقت صحبت داشته باشد اما پس از اینکه آقای سیف زاده از دادن این وقت به وی خود داری کرد او فریاد برآورد که در خوزستان 60 نفررا کشته اند و بیش از 1200 نفر دستگیر شده اند چرا نمیگذذارید حرفمان را بزنیم. وی سپس رو به دعوت کنندگان جلسه گفت، شما هم همچون این آقایان هستید.

شاهد عینی صحنه های مذکور در پایان گفت: این نشست که پس از پایان رسمی توسط بیانات آقای بنی طرف رو به ناآرامی رفته بود با سخنان شیرین عبادی مجددا به آرامش بازگشت.

لازم به یادآوری است که یوسف عزیزی بنی طرف ساعتی پس از خروج از این جلسه توسط 7-8 لباس شخصی و با حکم دادکاه انقلاب اسلامی در منزل خود بازداشت شد. او احتمالا به اوین انتقال یافت یافته است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21606

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش از سمینار "حقوق بشر و انتخابات آزاد"، بنی طرف: در خوزستان 60 نفر کشته و بیشی از 1200 نفر دستگیر شدند، خسرو شمیرانی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016