دوشنبه 19 اردیبهشت 1384

تجمع جمعي از كاركنان دادگستري مقابل وزارت دادگستري در اعتراض به عدم افزايش حقوق، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي


صبح امروز، جمعي از كاركنان دادگستري در اعتراض به عدم افزايش حقوق و مزاياي كاركنان، مقابل وزارت دادگستري تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي مصوبه‌ي دولت، حقوق و مزايايي قضات دستگاه قضايي در سال جديد افزايش يافت اما از آن جايي كه كاركنان دادگستري‌ها شامل اين مصوبه نمي‌شوند،

صبح امروز جمعي حدود 150 نفر از كاركنان دادگستري در اعتراض به عدم افزايش حقوق و مزايايشان از كار دست كشيده و در مقابل وزارت دادگستري تجمع كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين عليزاده پس از آغاز ديدار مردمي اين هفته و رسيدگي به چند پرونده، براي پي‌گيري مطالبات كاركنان دادگستري جلسه را ترك و در ميان آنها حاضر شد.

رييس كل دادگستري پس از استماع سخنان تجمع‌كنندگان به آنها قول پي‌گيري داد.

هم‌چنين سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران درخصوص اين تجمع گفت: امروز برخي از كاركنان دادگستري در اعتراض به حقوق و مزايايشان تجمع كرده بودند. ممكن است بر اساس نوع زندگي‌ عمده كارمندان ادارات، حقوقي كه دريافت مي‌كنند كفاف زندگي‌شان را ندهد و بالطبع در امر معاش دچار مشكلاتي باشند.

وي گفت: مسوولان دستگاه قضايي درصدد اين هستند كه به هر نحو ممكن مشكلات كارمندان را حل كنند.

مرتضوي خاطرنشان كرد: فكر نمي‌كنم هيچ‌كدام از كارمندان اين توقع را داشته باشند كه به همان ميزان كه حقوق قضات اضافه شده، حقوقشان اضافه شود. اعتراضي كه در برخي از كارمندان دادگستري است، در مقام مقايسه نيست بلكه ادعا دارند حقوق و مزايا كم است و كفاف زندگي‌شان را نمي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: بسياري از اين امور در دست مسوولان دستگاه قضايي نيست و دولت بايد تصميم گرفته و حقوق كارمندان را بالا برده و با وضعيت تورم متناسب كند؛ البته دستگاه قضايي پي‌گيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهد.

مرتضوي ادامه داد: سنگيني و خطير بودن كار قاضي و مسووليت بالاي دنيوي و اخروي كار قضات با كارمند عادي قابل مقايسه نيست و تا الان نشنيدم كه كارمندي خود را با قاضي مقايسه كند. آنها خواستار افزايش حقوق هستند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22324

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع جمعي از كاركنان دادگستري مقابل وزارت دادگستري در اعتراض به عدم افزايش حقوق، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016