سه شنبه 20 اردیبهشت 1384

انتشار شايعه وقوع زمين لرزه، مردم شهر زرند را روانه خيابان ها كرد، ايرنا

كرمان، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۰‬
به‌دنبال انتشارشايعه وقوع زمين لرزه در زرند،مردم‌اين شهرستان صبح امروز سراسيمه با خروج از خانه‌هاي خود به خيابانها ريختند.

به گزارش ايرنا اين شايعه زماني در نقاط مختلف شهرستان زرند قوت گرفت كه دبير ستاد حوادث غير مترقبه استان كرمان طي نامه‌اي به شماره ‪ ۱۳۳۴‬مورخ ‪ ۸۴/۲/۲۰‬از فرمانداري شهرستان زرند خواست تمهيدات لازم را به منظور وقوع حوادث احتمالي در اين منطقه فراهم كند.

مردم شهر زرند پس از انتشار متن اين پيام بلافاصله خانه‌هاي خود را خالي و به همراه اعضاي خانواده به خيابانها ، ميادين ، پارك‌ها و ديگر محوطه‌هاي روباز پناه آوردند .

برخي از اولياء دانش آموزان نيز با مراجعه به مدارس اين شهر نونهالان دبستاني خود را از ورود به كلاس‌هاي درس بازداشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با تشديد دامنه اين شايعه بسياري از مدارس اين شهر تخليه و حتي كاركنان بعضي از ادارات دست از كار كشيدند و مراكز دولتي به صورت تعطيل و يا نيم تعطيل در آمد.

در حال حاضر رعب و وحشت ناشي از وقوع زمين لرزه اهالي شهر زرند را فرا گرفته و مردم در سطح خيابان‌ها در انتظار وقوع زلزله ديگري لحظه شماري مي كنند.

فرمانداري شهرستان زرند در خصوص انتشار متن اين پيام اضطراب‌آميز تاكنون واكنش خاصي از خود نشان نداده است.

شهرستان زرند كه در مجاورت طولاني‌ترين گسل فلات ايران قرار دارد ، اواخر سال گذشته دستخوش زلزله‌اي به قدرت ‪ ۶/۴‬در مقياس ريشتر شد كه در جريان آن حادثه دلخراش ‪ ۶۱۲‬نفر كشته و صدها نفر ديگر مصدوم و مجروح شدند.

اين حادثه‌همچنين برخي از نقاط روستايي اين شهرستان از جمله ريحان شهر ، داهوييه و حتكن را به ويرانه‌اي تبديل كرد.

مردم اين شهرستان طي دو ماه‌گذشته دهها بار پس لرزه‌ها و زلزله‌هاي متوسطي را تجربه كردند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22373

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتشار شايعه وقوع زمين لرزه، مردم شهر زرند را روانه خيابان ها كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016