دوشنبه 23 خرداد 1384

انفجارهای پیاپی در تهـران؛ احتمال وقوع انفجارهای مشابه، شریف نیوز

شب گذشته انفجار چندین بمب در نقاط مختلف تهران چند كشته و مجروح بر جای گذاشت.

اولین انفجار در حوالی میدان امام حسین تهران رخ داد. انفجار این بمب كه در یك اقدام تروریستی در یك سطل زباله در ابتدای خیابان صفا بر سر راه مردم كار گذاشته شده بود، متاسفانه موجب كشته شدن دو نفر و مجروح شدن چندین نفر از رهگذران شد.
سردار ناصر شبانی معاون ناحیه انتظامی تهران بزرگ: در این انفجار كه ساعت 30/20 دقیقه در سطل زباله ابتدای خیابان صفا صورت گرفت، متاسفانه یك پیرمرد 63 ساله كشته و چندین نفر از شهروندان مجروح شدند.
وی افزود: مجروحان این حادثه به بیمارستان لقمان الدوله تهران منتقل شده‌اند.

پس از مدتی، یکی از مجروحین این حادثه در بیمارستان جان باخت.
همچنین یک مقام امنیتی از کشف یک بمب در منطقه خانی آباد تهران خبرداد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، افزود: زمان خنثی سازی این بمب مربوط به ساعتی قبل از انفجار میدان امام حسین تهران بوده است.

انفجار دوم شب گذشته در حوالی میدان ولیعصر تهران رخ داد.

در این حادثه، یک بطری انفجاری در حوالی تقاطع ولیعصر و طالقانی منفجر شد.

در همان شب، پس از اینکه صدای انفجار جدیدی در محدوده خیابان دماوند تهران شنیده شد، خبرگزاری مهر گزارش داد، این انفجار در محدوده خیابان وحیدیه تهران و در نزدیکی مسجد باب الحوائج رخ داده است.

مهندس جهانبخش خانجانی سخنگوی وزارت کشور با تایید این خبر گفت: این بمب دست‌ساز بوده که انفجار آن تلفات جانی نداشته و صرفا به چند خودرو و شیشه منازل و مغازه‌های اطراف آسیب رسانده است.

در همين رابطه،‌ رییس اطلاع‌رسانی ناجا شب گذشته شایعه بمب‌گذاری در تقاطع خیابان طالقانی ـ ولیعصر تهران را تكذیب كرد. سرهنگ مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، تصریح كرد: بمب‌گذاری حوالی میدان امام حسین تهران از سوی ما تایید شده است، اما خبر اینكه در تقاطع طالقانی ـ ولیعصر بمبی منفجر شده كذب محض است و طبق گزارشی كه به دست ما رسیده است تنها شئ دست‌سازی بوده كه در یكی از سطل‌های زباله این مكان تعبیه شده بود.
وی افزود: دقایقی پیش خبر بمب گذاری دیگری در میدان كاج نیز منتشر شده كه ما این خبر را نیز تكذیب می‌كنیم، ولی آنچه كه تاكنون به دست ما رسیده است انفجار یك شی دست‌ساز دیگر در منطقه وحیدیه تهران حوالی ساعت 23:45 روز یكشنبه22/03/1384 در یك سطل زباله بوده است كه به دلیل انفجار این شئ شیشه های اماكن اطراف محل حادثه شكسته است كه تا به حال از تلفات جانی آن اطلاعی در دست نیست.

از حدود ساعت 5/9 صبح روز یکشنبه نیز در اقداماتی تروریستی در پی چهار انفجار پی در پی دهها نفر از مردم كشورمان كشته و مجروح شدند. این انفجارها در كنار ساختمان فرمانداری، داخل ساختمان مدیریت و برنامه ریزی، ساختمان اداره كل مسكن و شهر سازی و كنار منزل یكی از مسئولان صدا وسیمای شهر اهواز رخ داده است. در این انفجارها ۶ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۸۰ نفر مجروح شدند.
در همین رابطه، سخنگوی وزارت کشور بیان داشت: قطعا عده‌ای در ایام انتخابات می‌خواهند که فضای جامعه را ناامن جلوه دهند.

سخنگوی وزارت کشور در مورد حوادث شب گذشته تاکید کرد: عوامل انفجارهای امروز تهران و اهواز بدون شک از حضور گسترده مردم در انتخابات بیم دارند و نمی‌خواهند که رئیس جمهوری با رای بالا انتخاب شود.

خانجانی با تاکید بر اینکه ملت ایران پیش از این نیز بارها به اینگونه رفتارهای تروریستی عکس العمل نشان داده است ، تصریح کرد: مردم قطعا در 27 خرداد با انگیزه بیشتری پای صندوق های رای حضور پیدا خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه پیگیری برای شناسایی عوامل داخلی یا خارجی این انفجارها در جریان است، افزود: ملت ایران راه خود را پیدا کرده اند و این گونه رفتارهای مذموم صرفا آنها را در راه خود استوارتر و مصمم‌تر خواهد ساخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احتمال وقوع انفجارهای دیگر

یک مقام ارشد امنیتی با اشاره به 3 انفجاری که یکشنبه شب در تهران رخ داده، تاکید کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که این انفجارها هیچ ارزش عملیاتی ندارد و صرفا اقدامات کور تروریستی است.
وی به خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: این بمب های صوتی در بطری های نوشابه خانواده جاسازی شده و هیچ قدرت تخریبی ندارد.

این مقام امنیتی افزود: احتمال دارد که چنین انفجارهای کوچک و پراکنده ای در ساعات آتی نیز استمرار یافته و حتی طی روزهای آینده هم به وقوع بپیوندد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24354

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انفجارهای پیاپی در تهـران؛ احتمال وقوع انفجارهای مشابه، شریف نیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016