چهارشنبه 8 تیر 1384

برادر و خواهر شهرام اعظم در نامه ای به سفارت کانادا: برادر ما از نظر جسمی، روانی و مالی دچار مشکل بود، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۰۸‬
داخلي. اجتماعي. قضايي. اعظم.

برادر "شهرام اعظم" روز چهارشنبه نامه‌اي را به‌سفارت كانادا در تهران تحويل داد كه در آن ، نسبت به سوء‌استفاده سياسي از برادرش در آن كشور اعتراض كرده‌است.

"شهرام اعظم" پيشتر در كانادا مدعي شده‌بود كه يكي ازپزشكان بيمارستان بقيه‌الله تهران است و شاهد وضعيت جسماني نامناسب زهرا كاظمي پس از انتقال به بيمارستان بوده‌است.

" زهرا كاظمي " خبرنگار، عكاس ايراني مقيم كانادا اواخر سال ‪ ۱۳۸۲‬به هنگام عكسبرداري از تجمعي در مقابل زندان اوين ، بازداشت شد و پس از چند روز در اثر آنچه كه نمايندگان ويژه رييس جمهوري ، برخورد جسم سخت با سرش عنوان كردند ، در بيمارستان جان سپرد.

در نامه "جلال‌الدين و فرشته اعظم " برادر و خواهر شهرام اعظم كه‌امروز در حضور نمايندگان چند رسانه، تسليم سفارت كانادا در تهران شد ، آمده‌است كه برادرشان به‌دليل مشكلات مالي، قصد اخذ پناهندگي از آن كشور را داشت و برخلاف مباني دمكراسي و حقوق بشر، مورد سوء‌استفاده سياسي واقع شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، برادر و خواهر شهرام اعظم درنامه خود خطاب به سفارت كانادا ، نوشته‌اند: " از شما كه خود را مهد آزادي و دموكراسي و مدافع حقوق بشر مي‌دانيد مي‌پرسيم چرا برادر بيمار و مجروح ما را كه براي مداوا به سوئد رفته و از نظر مالي دچار مشكل شده‌بود، اغفال كرديد؟ " " و(چرا) با ديكته كردن يك سري فرضيات براي اينكه به مطامع خود( كه همان تحت فشار قرار دادن ايران در مجامع بين‌المللي باشد) برسيد، به او (شهرام اعظم) پناهندگي داده‌ايد! "
" آيا سوء‌استفاده از يك فرد درمانده در كشوري غريب ، در جهت تامين منافع سياسي از روشهاي تعريف شده و تاييد شده در دمكراسي و حقوق بشر شما است ؟"
برادر و خواهر شهرام اعظم در ادامه نامه خود همچنين نوشته‌اند:" برادر مجروح ما به دليل اينكه از نظر جسمي ، رواني و مالي داراي مشكل بود، گول وعده‌هاي شما را خورده‌است ."
" لذا بدين وسيله اعتراض خود را به عملكرد دولت كانادا در اين زمينه ابراز داشته و از وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهيم تا به هر نحو كه شده برادر عزيزمان را كه همدم، مونس و يار ما بوده‌است، به ايران بازگرداند."
"جلال‌الدين اعظم" پيش از تحويل اين نامه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: با وجودي كه برادرم هم‌اكنون نيز به‌دليل گرفتن پناهندگي از كانادا، بر ادعاي خود تاكيد دارد اما مطمئن هستم كه برادرم هيچ گاه در بيمارستان بقيه‌الله كار نكرده‌است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: چون در زمان مرگ زهرا كاظمي با برادرم صحبت مي‌كردم و وي از رخ دادن چنين اتفاقي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كرد.

"جلال‌الدين اعظم" با بيان اينكه برادرش ، مجروح جنگي است و تركشي در مغز دارد و پارسال براي ادامه معالجه به سوئد رفته‌بود، گفت: چون پزشكان اعلام كرده بودند كه درمان شهرام در ايران ممكن نيست ، وي به سوئد رفت و در آنجا به دليل مشكل مالي توسط دولت كانادا ، شكار شد تا اين مطالب را درباره زهرا كاظمي بگويد.

"جمال كريمي راد" سخنگوي قوه قضاييه نيز روز دوشنبه گذشته در حاشيه گردهمايي سراسري مسوولان قضايي سراسر كشور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت : برادر شهرام اعظم گفته‌است كه وي وضعيت مناسب روحي و رواني در مدت سكونت در ايران نداشته و هرگز در بيمارستان بقيه‌الله مشغول به كار نبوده‌است.

Copyright: gooya.com 2016