چهارشنبه 15 تیر 1384

احمدي نژاد: انتخابات معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي را دگرگون كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۵‬
داخلي . سياسي . رييس جمهوري منتخب
"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري منتخب روز چهارشنبه گفت كه "انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري، معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي را به نفع ملت ايران، دگرگون ساخت."
وي در ديدار مسوولان شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در محل مجلس سابق شوراي اسلامي، گفت: اين انتخابات به افزايش اقتدار ملي و ارتقاي جايگاه جمهوري اسلامي ايران در نظام بين‌الملل منجر شده است.

رييس جمهوري منتخب اين موضوع را "فرصت تاريخي" ناميد و گفت: بايد از اين فرصت براي خدمتگزاري به مردم و ارتقاي عزت ملي در دنيا بهترين و بيشترين استفاده را كرد.

"احمدي نژاد" گفت: دشمنان ايران اسلامي با به راه انداختن تبليغات مسموم، در تلاش بودند به جهانيان القاء كنند كه مردم ايران از يك ملت پيشرو، عزيز و موثر در عرصه جهاني، به ملتي آماده پذيرش تحميلات خارجي تبديل شده است.

وي توضيح داد كه "حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري، اين تحليل‌هاي غلط را به هم زد و موجب عصبانيت آنها شد".

رييس جمهوري منتخب تصريح كرد: مدعيان دمكراسي وقتي به مردم ايران مي‌رسند، آنان را با تبليغ معكوس به عدم شركت در انتخابات دعوت مي‌كنند و هنگامي كه با بي‌توجهي ملت مواجه مي‌شوند، ايران اسلامي را آماج اتهامات بي اساس خود قرار مي‌دهند.

"احمدي نژاد" عصبانيت كين ورزان خارجي را قابل درك دانست و گفت: هر جا كه قدرت ملي ظهور كند و مردم وارد عرصه شوند، دمكراسي ناب رونق مي‌گيرد و نتايج اين حقيقت در ايران اسلامي، براي قدرتهاي زياده خواه و سلطه طلب قابل تحمل و پذيرش نيست.

وي به تلاش نظام سلطه براي اسارت ملتها اشاره كرد و يادآور شد كه "ملت ايران به رغم اين تلاشها، اراده خود را در جهت حفظ استقلال و عزم عملي خواهد كرد".

رييس جمهوري منتخب مانع تراشي در مسير دولت خدمتگزار و سنگ اندازي در سازندگي و پيشرفت كشور را روشي شكست خورده دانست و گفت: اين دولت به لطف الهي و با برخورداري از حمايت مردم و همه دلسوزان، پرچمدار وحدت، خدمت و عدالت خواهد بود و به سرعت فضاي كشور را به عطر خدمت رساني معطر خواهد كرد.

"احمدي نژاد" با برشمردن ويژگي‌هاي منحصر به فرد انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري، تصريح كرد: دولت برآمده از راي مردم، دولت همه ملت است و همه مردم از هر قوم، قبيله، گروه، دين و آييني به طور مساوي از خدمات و برنامه‌هاي دولت بهره مند خواهند شد.

وي پيشرفت نظام اسلامي را منوط به سازماندهي اجتماعي دانست و از نماز جمعه به عنوان مهمترين كانون اين سازماندهي و عرصه تجلي آگاهي، معنويت و همدلي مردم ياد كرد.

رييس جمهوري منتخب ميقات نظام جمعه را ميعادگاه هفتگي مردم خواند و آن را ثمره شيرين انقلاب اسلامي و مبتني به رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره) دانست.

"احمدي نژاد" نماز جمعه بايد پايگاه طرح مطالبات حقيقي مردم باشد و ائمه جمعه نيز پيام آور همدلي و وحدت در جامعه اسلامي باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه "دفتر امام جمعه در هر شهر بايد پناهنگاه و مامن آحاد مردم باشد"، گفت: هر كسي كه احساس كند حقش ضايع شده و نياز به حمايت دارد، بايد بداند كه هميشه ملجايي براي پشتيباني از او وجود دارد.

رييس جمهوري منتخب جايگاه مساجد و مصلاهاي نماز جمعه را براي تحقق اهداف نظام اسلامي بسيار حائز اهميت دانست و افزود: مساجد متعلق به متن جامعه اسلامي ايران است و دولت آينده در جهت عمران و تامين نيازهاي نخستين مساجد نقش موثري ايفا خواهد كرد.

"احمدي نژاد" اظهار اميدواري كرد كه "روابط ميان دستگاههاي اجرايي و مجموعه ائمه جمعه كشور بيش از پيش مستحكم و صميمي شود و همه در خدمت انقلاب و مردم فعاليت كنند".

سيد "رضا تقوي" رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه نيز در اين ديدار اظهار اميدواري كرد: دولت آينده در حوزه اجرا بتواند به اهداف و آرمانهاي مردم، اسلام و انقلاب جامه عمل بپوشاند.

وي با تبيين جايگاه نهاد نماز جمعه به عنوان نهادي عبادي و سياسي در نظام اسلامي خواستار توجه دولت به احياي فريضه نماز به منظور حل مشكلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي شد و از خدمات گذشته "احمدي نژاد" به منظور ترويج فرهنگ نماز و به ويژه عمران مساجد قدرداني كرد.

"تقوي" گفت: ائمه جمعه نهايت تلاش خود را براي حمايت از دولت در انجام خدمات مفيد و موثر به مردم به كار خواهد بست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: انتخابات معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي را دگرگون كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016