سه شنبه 21 تیر 1384

رایزنی برای آزادی مشروط گنجی، شایعه مرگ اکبر گنجی تکذیب شد

تهران - مسعود باستانی

نیمه شب گذشته بار دیگر شایعه مرگ اکبر گنجی ذهن شهروندان تهرانی را که به طور مستمر وضعیت جسمانی و اخبار مربوط به اعتصاب غذای این روزنامه نگار زندانی را دنبال می کنند مضطرب کرد.
اگر چه این شایعه با پرسش های مکرر خبرنگاران از مقامات قضایی در ساعت یک بامداد امروز توسط سخنگوی قوه قضائیه تکذیب شد اما نگرانی ها درباره تداوم وضعیت کنونی اکبر گنجی همچنان ادامه دارد.
معصومه شفیعی همسر این زندانی سیاسی که توانسته بود صبح روز دوشنبه همسر خود را در زندان اوین ملاقات کند وضعیت جسمانی او را در آستانه سی امین روز از دوره ی جدید اعتصاب غذا بسیار وخیم توصیف می کند اما حضور گنجی در زندان و توانایی او در ملاقات با همسرش تا اندازه ای نگرانی ها را به آرامش تبدیل کرد.
از سوی دیگر در حالیکه گروه های سیاسی و دانشجویی در تهران در تدارک برگزاری گردهمایی بزرگی برای حمایت از اکبر گنجی هستند برخی از افراد دیگر نیز مشغول رایزنی با مقامات قضایی برای آزادی مشروط او می باشند.
اگر چه بر اساس اخبار منتشر شده سخنگوی قوه قضائیه دیروز اعلام کرده است که زمان آزادی مشروط اکبر گنجی فرا رسیده است اکنون برخی از دوستان وی مشغول تهیه نامه ای برای ارائه درخواست آزادی مشروط گنجی به مقامات قضایی هستند.
یکی از نزدیکان اکبر گنجی در شب گذشته با حضور در منزل وی به همراه خانواده این زندانی سیاسی درخواست آزادی مشروط اکبر گنجی را تهیه کرده است و قرار است که این درخواست در ساعات اولیه روز سه شنبه به رئیس دادگستری استان تهران (علیزاده) ارائه شود.
بنا بر اظهارات برخی از افراد مطلع طی این نامه از مقامات قضایی درخواست شده است تا شرایط آزادی مشروط اکبر گنجی را فراهم کنند و پیش بینی می شود که با حضور دخالت مقامات قضایی عالی رتبه کشور زمینه برای آزادی مشروط این روزنامه نگار زندانی مهیا شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گروه های ساسی فراخوان کننده برای تجمع در مقابل در اصلی دانشگاه تهران علیرغم اعلام مقامات دولتی مبنی بر اینکه این تجمع فاقد مجوز است بر خواست خود که برگزاری این تجمع در حمایت از حقوق گنجی است اصرار می ورزند و به نظر می رسد که با توجه به گذشت بیش از سی روز از اعتصاب غذای اکبر گنجی مقامات قضایی شرایط آزادی وی را برای جلوگیری از هر اتفاق و یا سانحه ای برای او فراهم کنند.
از سوی دیگر همگان به خوبی آگاهند که هرگونه کاهلی در زمینه رسیدگی به مساله این روزنامه نگار زندانی و اتفاقات آتی ممکن است بحران های ملی و بین المللی خطرناکی را به دنبال داشته باشد.
بهر حال شایعه فوت اکبر گنجی از سوی مقامات قضایی تکذیب شده است اما هیچکس نمی تواند پیش بینی کند که در ساعات آینده این اعتصاب غذای سی روزه چه سرنوشتی در انتظار این روزنامه نگار زندانی است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رایزنی برای آزادی مشروط گنجی، شایعه مرگ اکبر گنجی تکذیب شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016