شنبه 25 تیر 1384

فاطمه رهبر از فراکسیون زنان مجلس: نگاه احمدی نژاد به بانوان نگاهی عدالت محور و اسلامی است، به حضور نمایندگان زن در کابینه اعتقادی ندارم، مهر

فاطمه رهبر با توجه به سخنان دکتر احمدی نژاد در دیدار با اعضای فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: نگاه ایشان به وضعیت بانوان کشور یک نگاه کاملا عدالت محور و اسلامی است و مبنای ایشان برای انتخاب زنان در عرصه مدیریت یک نگاه شایسته سالار خواهد بود.
فاطمه رهبر در گفت وگو با خبرنگار سیاسی "مهر" با بیان اینکه جلسه دیدار فراکسیون زنان مجلس با دکتر احمدی نژاد در جهت تبادل نظر مباحث مربوط به زنان بوده است، اظهار داشت: مسائل مطرح شده حول محور برنامه چهارم توسعه پیرامون نقش زنان در جامعه بود و ما در ملاقات با دکتر احمدی نژاد، برنامه های ایشان را در جهت تقویت نقش زنان و ایجاد فرصت ها و افزایش سطح مشارکت آنان در برنامه چهارم توسعه خواستار شدیم.

این عضو فراکسیون زنان در مجلس با اشاره به مشکلات قشر زنان در جامعه در جامعه امروز گفت: مشکلات موجود در جامعه که متوجه بانوان می شود از جمله مباحثی است که می توان از طریق ارائه این لوایح مشکلات را رفع کرد. مباحثی از جمله وضعیت زنان سرپرست خانواده، زنان بی سرپرست، زنان بد سرپرست، مسائلی از قبیل حفظ جایگاه زنان، بحث امنیت مالی زنان خانه دار و واقعیت شغلی زنان همه از مواردی هستند که نیازمند تمهیدات قانونی در این موارد هستیم که در این جا از دکتر احمدی نژاد خواستیم تا برنامه های عملیاتی خود را به اجرا در آورد.

فاطمه رهبر یاد آور شد: دکتر احمدی نژاد در برنامه های قبل از انتخابات بر بنیاد خانواده و خانواده سالم تاکید کرده بود.

وی چگونگی برنامه ریزی برای فعالیت سازمان های غیر دولتی و نهادهای مدنی و تشکل های زنان را از دیگر مباحث مطرح در این جلسه عنوان کرد.

این نماینده تهران موضوع جایگاه زنان در جامعه را یک اصل مهم دانست و افزود: فرمایشات حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری جایگاه زن در اسلام را به خوبی نشان داده است اما متاسفانه عملا در جامعه شاهد ارزش گذاری به این جایگاه نیستیم و مشارکت زنان در عرصه مدیریت کشور شکل اجرایی به خود گرفته و بیشتر در قالب شعار باقی مانده است.

وی با توجه به نظرات دکتر احمدی نژاد در این باره تصریح کرد: از همان ابتدا با انتخاب دکتر احمدی نژاد امیدوار شدیم که در آینده شاهد برنامه ریزی های خوبی نسبت به کل اقشار جامعه خواهم بود. با تشکیل این جلسه امید ما پر رنگ تر شد و از خداوند توفیقات روزافزون ایشان را خواستار شدیم.

دکتر احمدی نژاد نکات بسیار ارزنده و کلیدی را مطرح کردند که انشاء الله بتوانیم در آینده نزدیک کار را با ایشان شروع کنیم.

رهبر خاطرنشان کرد: دکتر احمدی نژاد اعلام آمادگی کرد پس از رفع اشکالات در قوانین و تصویب قوانین جدید، در اجرای هرچه بهتر این قوانین گام بردارد تا مشکل قشر عظیم کشور از این طریق حل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به آمار 61 درصدی قبولی دختران در دانشگاهها و عدم جذب همه آنها در بخش های دولتی افزود: منظومه اعضای فراکسیون زنان این بود که با یک برنامه ریزی دقیق و ایجاد اشتغال در زمینه های غیردولتی از سوی دولت مشکل این دسته از قشر زنان هم حل شود و دولت برای این گروه هم برنامه ریزی داشته باشد.

فاطمه رهبر درباره حضور اعضای فراکسیون زنان در کابینه دکتر احمدی نژاد گفت: در دیداری که داشتیم قصدی برای معرفی فردی خاص ازسوی فراکسیون مطرح نبود و اساسا اعتقاد بنده این است که بانوان نماینده هم اکنون جایگاه خوبی دارند و اگر قرار باشد خانمی در سمت وزارت و یا هیات دولت قرار گیرد، باید بگویم بانوان برجسته، نخبه و مسئولیت پذیر با سابقه درخشان کم نداریم و می توان از آنان در این سمت ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: شخصا معتقد نیستم که حتما از میان نمایندگان زن کسی وارد کابینه شود. خانم های نماینده می توانند در کنار دولت و در جهت رفع مشکلات جامعه برنامه ریزی داشته باشند و فعالیت کنند.

Copyright: gooya.com 2016