یکشنبه 26 تیر 1384

حكومت با كفر باقي مي‌ماند، اما با ظلم باقي نمي‌ماند، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير

ملت ايران

همانطور كه مي‌دانيد در روز سه شنبه مورخ 21/4/84 فراخوان تحصن براي آزادي اكبر گنجي به دعوت بعضي احزاب و تشكل‌هاي دانشجويي و غير دولتي در مقابل سر در دانشگاه تهران قرار بود برگزار گردد تا بدين وسيله ضمن اعلام همراهي با وي خواستار آزادي بدون قيد وشرط تمامي زندانيان سياسي شوند كه با حمله ددمنشانه نيروي انتظامي به متحصنين همراه بود.
لذا با توجه به آنكه بنابر دستور مقامات قضايي مطبوعات اجازه پرداختن به مسائل آن روز را ندارند و رسانه ملي نيز اين بار همانند دفعات پيش سكوت پيشه كرده است انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير لازم مي‌داند نكاتي چند را با شما در ميان بگذارد:
1- طبق اصول مصرح قانون اساسي برگزاري تجمع و تحصن از حقوق اوليه و بديهي مردم به شمار مي‌آيد كما اينكه راهپيمايي و تجمعاتي كه بعد از نماز جمعه و يا به دعوت سازمان تبليغات اسلامي در مورد مسائل مختلف صورت مي‌گيرد از اين نسخ مي‌باشد و نيازي به اخذ مجوز براي برگزاري چنين برنامه‌هايي نمي‌باشد و نيروي انتظامي موظف به حفظ امنيت آن مراسم مي‌باشد.
2- حتي اگر مورد اول را هم نپذيريم از طرف برگزار كنندگان مراسم درخواستي براي تحصن در مقابل دانشگاه تهران به مسئولين امر داده شده است كه به گفته مهندس موسوي- دبير كل سازمان ادوار تحكيم وحدت و نماينده مجلس ششم- يك ساعت قبل از شروع برنامه از طرف اداره كل اطلاعات استان تهران به وي خبر داده مي‌شود كه مراسم فوق داراي مجوز نمي‌باشد اما هنگامي كه وي براي اعلام اين موضوع نزد تجمع كننندگان مي‌رود توسط مأمورين نيروي انتظامي مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد و حتي هنگامي كه توسط فرمانده ميدان نيز شناسايي مي‌شود ضرب و شتم و هتاكي به وي ادامه مي‌يابد تا جايي كه بر اثر شدت جراحات وارده يكي از دنده‌هاي وي به شدت آسيب مي‌بيند و به بيمارستان منتقل مي‌شود.
3- مسئول اطلاع‌رساني نيروي انتظامي در دروغي آشكار عنوان مي‌كند كه چند باتوم بر پشت چند نفر نوازش شده است. از سوي ديگر سردار احمدي مقدم- فرمانده جديد نيروي انتظامي- در مراسم معارفه خود در برابر پرسش خبرنگاران درباره وقايع روز سه شنبه مي‌گويد كه « من در مورد وقايع آنروز مسئوليتي ندارم چونكه از امروز چهارشنبه- مسئوليتم را بصورت رسمي به عهده گرفته‌ام. هر چند كه اين ادعا، بسيار بچه‌گانه و مضحكه‌آميز مي‌باشد ولي در صورت پذيرش اين مدعا لازم است كه مقام مافوق ايشان نه به نهادهاي رسمي بلكه به ملت ايران پاسخگو باشد.
4- حمله قساوت آميز نيروي انتظامي اين نكته را اثبات كرد كه اقدامات انجام گرفته در نيروي انتظامي در سال‌هاي اخير كه تحت عنوان اصلاحات ناميده شده فقط بصورت اقدامات ظاهري و رو بنايي بوده و در باطن اقدام شاياني صورت نگرفته است و جالبتر آنكه در مراسم روز سه شنبه گروه‌هاي فشار حضور چنداني نداشتند و اين مسئله به ذهن متبادر مي‌گردد كه گويا قرار است كار ويژه گروه‌هاي فشار به نيروي انتظامي محول شود.
5- بنا بر گفته بسياري از شاهدان عيني بعضي از مأموران شريف نيروي انتظامي وقتي در مقابل پرسش متحصنين قرار گرفته كه چرا بدين گونه برخورد مي‌كنيد عنوان مي‌نمودند كه « ما به خدا تا به حال كسي را نزده‌ايم » يا « ما مأموريم و تحت فشار » . اين جملات گوياي اين واقعيت است كه نيروي انتظامي از جانب افرادي ديگر دستور مي‌گرفتند. بنابراين جناب آقاي خاتمي به عنوان رئيس جمهور كه وظيفه پاسداري از حقوق ملت را بر عهده دارد لازم است در انتهاي كار دولت خويش حداقل گزارشي از افراد پشت صحنه اين واقعه فراهم كند و به اطلاع مردم ايران برساند.

6- پروژه يكدست كردن حاكميت كه از قبل تنفيذ حكم آقاي احمدي نژاد شروع شده است به تمامي ما ايرانيان مي‌آموزد كه لازم است در برابر مسائل مهمي مانند انتخابات رياست جمهوري با آگاهي و تحقيق بيشتري اقدام كنيم.
7- در مراسم روز سه شنبه جالب توجه آن بود كه تعداد محدودي از دوستان اكبر گنجي از جمله استاد دانشگاه- سيدهاشم آقاجري- حاضر بودند. جاي سؤال است كه بسياري از اصلاح طلباني كه نامه حمايت از گنجي را امضا كردند در مراسم روز سه شنبه كجا بودند و يا حاميان جبهه دموكراسي خواهي و حقوق بشر اعلام نمايند كه اين جبهه چه زماني حاضر است در مورد اكبر گنجي اقدامي كند.
8- هشدار مي‌دهيم نسبت به افرادي كه يا به دستور نهادهاي امنيتي خواهان به ابتذال كشيدن مراسم روز سه شنبه يا به دستور اپوزيسيون برانداز خارج از كشور- كه تكليف آنها نزد مردم ايران مشخص است- خواهان مصادره به مطلوب كردن مطالبات مردم ايران به نفع خود هستند و بار ديگر اعلام مي‌كنيم با چنين گروه‌ها و افرادي داراي مرزبندي‌هاي جدي هستيم.
9- بايد يكبار ديگر يادآور شويم كه آزادي يا در زندان بودن اكبر گنجي به منزله شاخصي براي دموكراتيك بودن نظام جمهوري اسلامي مي‌باشد و بيان مطالبي از سوي رئيس جمهور كه گنجي بايد درخواست عفو و يا آزادي مشروط كند و يا تشكيل گروهي جهت توافقات و لابي‌هاي پشت پرده براي آزادي وي نشان دهنده هم‌آوايي با قاضي مرتضوي مي‌باشد و از سوي ديگر هشدار مي‌دهيم كه اقتدار گرايان در صدد هستند تا بازمينه‌سازي براي آزادي گنجي چهره مطلوبي را در داخل و خارج از خود به نمايش گذارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

10- ما يقين داريم اكبر گنجي اين راه را با آگاهي و تعقل و درايت كامل انتخاب كرده و همانطور كه خود اعلام كرده در افكارش قبل و بعد از زندان تفاوتي پيدا نشده است و مانند بعضي از دوستانش نيست كه بعد از درآمدن از زندان عقايد و افكارشان تفاوت ماهوي با قبل از زندان كرده باشد. همچنين سعي در به انحراف كشيدن راهي كه وي انتخاب كرده را خيانت به آزادي، دموكراسي و حقوق بشر مي‌دانيم.
در پايان لازم مي‌دانيم حمايت مجدد خود را از اكبر گنجي اعلام كنيم و با خانواده وي و همچنين تمامي مصدومان واقعه روز سه‌شنبه ابراز همدردي و نسبت به وضعيت دستگيرشدگان واقعه روز سه‌شنبه كه تا كنون آزاد نشده‌اند اعلام نگراني كنيم و يكبار ديگر اعلام كنيم كه خواهان آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي هستيم.


روابط عمومي
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير
( پلي تكنيك تهران)

Copyright: gooya.com 2016