پنجشنبه 27 مرداد 1384

حجت‌الاسلام ابوترابي درجمع خبرنگاران: امكان معرفي ليستي شاداب‌تر وجود داشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

نايب دوم رييس مجلس شوراي اسلامي با تشكر از رييس‌جمهور در معرفي ليست كابينه به مجلس گفت: با عنايت به اينكه چهره‌هاي معرفي‌شده داراي ويژگي‌ها و قابليت‌هاي خوب و قابل تقدير هستند ولي به طور طبيعي امكان معرفي ليستي برخوردار از توانايي شاداب‌تر وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان(ايسنا)،حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي در حاشيه‌ي اولين مجمع عمومي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي در پاسخ به وضعيت كابينه‌ي معرفي‌شده از سوي احمدي‌نژاد، به خبرنگاران اظهار داشت: با آن‌كه اكثريت نمايندگان مجلس از نظر سياسي با رييس جمهور و اعضاي كابينه‌ي معرفي‌شده داراي همسويي هستند اما اين همسويي مانع از اين نيست كه نقد علمي و كارشناسي از كابينه نداشته باشند. اين افراد بايد ناخدايي كشتي انقلاب و مديريت اجرايي در حوزه‌هاي مختلف را بر عهده بگيرند و به صورت طبيعي تمام افراد معرفي شده مورد نقد و بررسي علمي و كارشناسي نمايندگان قرار خواهند گرفت. اين وظيفه‌ي مجلس است و ممكن است در بررسي كارشناسي و علمي نمايندگان مجلس بعضي از افراد معرفي‌شده از سوي دولت از توان و صلاحيت لازم براي تصدي مسووليتي كه به مجلس معرفي شده‌اند، برخوردار نباشند.

وي افزود: در هر صورت بايد در انتظار گفت‌وگوي نمايندگان مجلس با وزراي معرفي‌شده و همچنين جلسات فراكسيون‌هاي مختلف مجلس باشيم كه در راستاي تعامل، تصميم مناسبي در جهت افزايش اقتدار دولت در جهت پاسخ‌ به برنامه‌هايي كه جناب آقاي احمدي‌نژاد در طول انتخابات رياست جمهوري داده‌اند، اتخاذ كنيم.

از ابوترابي پرسيده شد كه چند تن از وزراء راي كسب نمي‌كنند، وي گفت: اين امر قابل پيش‌بيني نيست و اجازه بدهيد كه پيش‌بيني نكنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مجلس قصد دارد افرادي را به رييس جمهور پيشنهاد دهد، گفت: در حال حاضر مجلس در فكر دادن پيشنهاد به رييس جمهور نيست.

ابوترابي در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما وزراي پيشنهادي در كدام بخش راي نمي‌گيرند، سكوت كرد و گفت: ممكن است پيش‌بيني من دقيق نباشد.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با همسويي نمايندگان مجلس و دولت اظهار داشت: كابينه و دولت احمدي‌نژاد با اكثريت مجلس داراي همسويي سياسي است ولي اين همسويي سياسي مانع نقد علمي و كارشناسي مجلس نخواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري ديگري مبني بر تحقق كابينه‌ي 70 ميليوني، گفت: تحقق كابينه‌ي 70 ميليوني را بايد در عملكرد وزراء جستجو كرد و اگر وزراء عملكرد مناسبي داشته باشند با توجه به اين عملكرد از پشتوانه‌ي ميليوني برخوردار خواهند شد. بايد منتظر ماند و ديد وزرايي كه رأي اعتماد كسب خواهند كرد چگونه عمل مي‌كنند.

ابوترابي همچنين در پاسخ به اظهارات كساني كه ليست پيشنهادي كابينه را امنيتي و نظامي مي‌دانند، گفت: به نظر من شاكله‌ي كابينه امنيتي و نظامي نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016