شنبه 29 مرداد 1384

باهنر درگفت‌وگو با ايسنا: بعيد مي‌دانم فراكسيون اصولگرايان تصميم نهايي را امشب اتخاذ كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس فراكسيون اصولگرايان در مجلس گفت: ما امروز بعد از ظهر {براي بررسي كابينه} جلسه داريم و معلوم نيست كه تصميم نهايي را امشب بگيريم، بلكه بايد صحبت‌هاي موافق و مخالف و دفاعيات وزرا را بشنويم سپس تصميم بگيريم.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تأكيد بر اين‌كه "بعيد مي‌دانم تصميم نهايي را امشب اتخاذ كنيم" گفت: جلسه‌ي امروز حدود ساعت 17 برگزار مي‌شود.

وي در تحليل از عملكرد مجلس در برخورد با كابينه پيشنهادي،‌ اظهار داشت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند رييس جمهور و مجلس هر كدام يك سري اختيارات و وظايفي دارند و استفاده از اين اختيارات و انجام وظايف بايد به گونه‌اي باشد كه تلقي افكار عمومي تلقي مخالفت، كارشكني يا چوب لاي چرخ گذاشتن نباشد.

وي در عين‌حال افزود: البته اين بدان معنا نيست كه مجلس يا رييس جمهور از اختيارات خود استفاده نكنند.

به گفته‌ي وي، بهترين مقطع براي نظارت بر انتخاب وزراي كارآمد، مقطع رأي اعتماد دادن به اعضاي كابينه است، لذا نمايندگان بايد با وسواس، دقت و اعتماد به شخص رييس جمهور، وزراء را بررسي كنند.

باهنر با اشاره به تجارب دوره‌هاي گذشته،‌ گفت: عرف گذشته نشان داده كه معمولا اكثريت وزراء رأي مي‌آورند.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار اميدواري كرد كه اكثريت وزراء در مرحله‌ي اول رأي اعتماد مجلس را كسب كنند و در باب لزوم پرهيز از شتابزدگي، افزود: البته اگر دو، سه نفري نيز موفق نشوند رأي كافي را كسب كنند، مشكلي نيست و مي‌توانيم با تفاهمي كه با آقاي احمدي‌نژاد خواهد شد، در اسرع وقت، نواقص كابينه را تكميل كنيم تا دولت آقاي احمدي‌نژاد در اسرع وقت، كار خود را به صورت تمام و كمال شروع كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016