یکشنبه 6 شهریور 1384

پيشنهادهايي براي اولين سفر خارجي رئيس جمهوري، فردا

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور جديد ايران در اولين سفر خارجي خود قرار است براي سخنراني در نشست مجمع عمومي سازمان ملل در ماه جاري به ايالات متحده سفر كند. مقامات واشنگتن پس از مدتها كش و قوس هفته گذشته اعلام كردند بر خلاف شايعات موجود براي رئيس جمهور ايران و هيات همراه ويزاي ورود به آمريكا صادر خواهند كرد.

اين در حالي است كه بر اساس اطلاعات خبرنگار سايت «فردا» برخي نزديكان رئيس جمهوري به وي پيشنهاد داده اند به دليل مواضع خصمانه دولت آمريكا عليه ايران، احمدي نژاد نيويورك را به عنوان اولين سفر خارجي خود برنامه ريزي نكند.

آنها به وي پيشنهاد كرده اند قبل از ورود به نيويورك، بر سر راه خود ابتدا وارد كاراكاس پايتخت ونزوئلا شده و يا در هاوانا با فيدل كاسترو ملاقات و سپس به نيويورك عزيمت كند.

هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا و فيدل كاسترو رهبر كوبا از رهبران ضد آمريكايي آمريكاي لاتين هستند كه روابط گرمي با تهران دارند.

اما برخي منابع مطلع در نهاد رياست جمهوري به خبرنگار فردا گفته اند كه پيشنهاد نزديكان رئيس جمهور مورد موافقت وزارت خارجه در زمان كمال خرازي قرار نگرفته و از سوي رئيس جمهور نيز رد شده است.

از سوي ديگر گفته مي شود مشورتهايي براي نحوه مواجهه احتمالي رئيس جمهوري ايران با مقامات آمريكا و برخي ديگر از كشورها در حال انجام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيشنهادهايي براي اولين سفر خارجي رئيس جمهوري، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016