جمعه 11 شهریور 1384

مراسم سال‌گرد خاوران و دستگیری جوانان، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)

بنا به گزارشی که از تهران رسیده، امروز جمعه ۱۱ شهریور، مراسم با شکوهی توسط خانواده‌های جان‌باختگان تابستان ۶۷ در گلزار خاوران برگزار شد. در این مراسم که از ساعت ۳۰/۹ دقیقه صبح آعاز شد، جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر شرکت داشتند. جمعیت از ساعت هفت و نیم صبح با در دست داشتن شاخ‌های گل و عکس عزیزان شان به تدریج به خاوران آمدند. مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت به احترام جان‌باختگان آغاز و سپس چند تن از جمله علی اکبر درویشیان و فریبرز رئیس‌دانا به سخنرانی پرداختند. منصوره بهکیش متنی در باره مرگ دلخراش مادر رضائی قرائت کرد که جمعیت را تحت تاثیر قرار داد. سپس جمعیت اقدام به خواندن سرود دسته جمعی و راه‌پیمائی کردند. امسال خاوران غرق در گل‌های رنگارنگ بود و ستاره سرخ رنگ بزرگی در محل برگزاری مراسم نقش بسته بود. مراسم امسال با یاد و خاطره جان باختکان حدود ساعت دوازده ظهر به پایان رسید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امسال ماموران اطلاعاتی رژیم حصور گسترده‌‌تری در خاورران داشتند و ضمن فیلم‌برداری از جمعیت به شناسائی وسیعی دست زدند و در پایان مراسم بعداز خروج جمعیت از خاوران، جوانانی را که اقدام به فیلم‌برداری از مراسم کرده بودند، بعد از ضبط فیلم‌ها دستگیر کردند. سه زن جوان به اسامی شهلا گل‌آبادی، آرزو شهریار و رکسانا امیرخوانی به هنگام خروج از خاوران در حالی که در کنار خانواده‌ها سوار بر ماشین بودند دستگیر و به نقاط نامعلومی برده شدند.

کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم سال‌گرد خاوران و دستگیری جوانان، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016