سه شنبه 15 شهریور 1384

نشست اضطراری کمیسیون امنیت ملی مجلس: در صورت ادامه فشار های سیاسی غرب بر ایران اجرای پروتکل الحاقی متوقف می شود، مهر

در جلسه اضطراری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید شد : اگر قرار باشد اجرای پروتکل الحاقی به جای اعتماد سازی موجب سوء استفاده شود قطعا از ادامه اجرای آن ممانعت خواهد شد.
کاظم جلالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی "مهر"، اظهار داشت : اعضای کمیسیون امنیت ملی در نشست اضطراری عصر امروز خود که در ایام تعطیلی تابستانی مجلس برگزار شد، ازعدم پایبندی کشور های اروپایی به مباحث کارشناسی ، تعهدات بین المللی و توافقات و تفاهم نامه ها با ایران و همراهی آنان با مواضع خصمانه آمریکا ابراز تاسف کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن تاکید بر استمرار مذاکرات و لزوم شفافیت عملکرد هسته ای کشور برای برخورداری از حقوق ملی معتقدند اگر قرار شود، تحت فشار های سیاسی ایران را از حقوق خود محروم کنند باید تصمیماتی مقتضی اتخاذ شود و این تصمیمات می تواند توقف بازرسی ها یا ممانعت از اجرای پروتکل الحاقی باشد .

جلالی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر پیش از تصویب پروتکل در مجلس، بطور داوطلبانه و بدون الزام حقوقی در حال اجرای پروکل الحاقی است، گفت : اعضای کمیسیون تصریح کردند که اگر قرار باشد اجرای پروتکل باعث اعتماد جهانی نشود ، ضرورتی برای استمرار اجرای آن و.جود نخواهد داشت .

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد : در نشست فوق العاده کمیسیون ، آخرین تحولات هسته ای ، گزارش سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به وین و مذاکراتش با البرادعی و گزارش سفر رییس کمیسیون امنیت ملی به الجزایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته جلالی در این نشست تاکید شد که در پی اثبات حقانیت اظهارات ایران در خارجی بودن منشا الودگی های اورانیومی که مورد تاکید آژانس قرار گرفته است انتظار می رود که در اجلاس آتی شورای حکام مجددا برحق ملت ایران در داشتن فن آوری صلح آمیز هسته ای صحه بگذارند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ان پی تی در حالیکه وظایفش را طبق معاهدات بین المللی در شفافیت کامل اجرا می کند از حقوق خود نیز برخوردار گردد .

کاظم جلالی از استمرار جلسات فوق العاده کمیسیون امنیت ملی در روزهای آتی خبرداد .

Copyright: gooya.com 2016