دوشنبه 21 شهریور 1384

احضار بينا داراب زند و افشين بايماني از زندان به دادگاه كرج، كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي

1- روز شنبه 19/6/84 در بند 2 زندان رجائی شهر (گوهردشت) بینا داراب زند وافشین بایمانی را برای رفتن به شعبه 11 بازپرسی دادگاه کرج فرا خوانده شدند .

بینا داراب زند اعلام کرد بر مبنای قانون شهروندی ومفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر از رفتن به دادگاه خود داری می کند مگر انکه به وکیل ایشان ابلاغ گردد و از کلیه روند بازجوئی ومحاکمه ایشان وکیلشان باید حضور داشته باشند.

افشین بایمانی به زور پا بند ودستبند به دادگاه برده شده و پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه 40 میلیون ریالی به زندان بازگردانده شده است. انتقال ایشان همراه با پا بند ودستبند وخشونت خلاف مقررات بین المللی درمورد زندانیان سیاسی می باشد که در اعلامیه جهانی حقوق بشر صریحا به ان اشاره شده است. جمهوری اسلامی همواره با زیر پا گذاشتن ان، عدم پای بندی خود به این اعلامیه جهانی را به اثبات رسانده است.

یاد اوری می شود که هر دوی این زندانی مشمول مرخصی می باشند وپرونده سازی علیه انها به منظور جلوگیری از رفتن انها به مرخصی و اعمال فشارهاي مضاعف انجام گرفته است.


2- در حال حاضر بينا داراب زند به همراه بهروز جاويد تهراني، حجت زماني ، ولي فيض مهدوي ، خالد هرداني و جعفر اقدامي در اعتصاب غذا به سر مي برند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خالد هرداني از روز يك شنبه 20 / 6 / 84 به خواسته های کمیته ی اعتصاب غذا ي زندانيان سياسي زندان رجائي شهر پیوسته است.

در اين حال روز شنبه 19/6/84 جعفر اقدامی از زندانیان سیاسی رجائی شهر علی رغم بیماری و ضعف جسمانی برای حمایت از اعتصاب غذای دیگر زندانیان سياسي به مدت 3 روز دست به اعتصاب غذا زد.

لازم به یاد اوری است که زندانیان زندان کرج از بهمن ماه گذشته تا به امروز وارد چهارمین اعتصاب غذای خود شده اند. جعفر اقدامی همچنان از بیماری جسمانی ناشي از اعتصابات گذشته رنج می برد اما برای حمایت از خواسته های دیگر زندانیان سیاسی به مدت 3 روز به انها پیوست.


كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي
komitedefa@yahoo.com

Copyright: gooya.com 2016