شنبه 26 شهریور 1384

ناصر قوامي: براي اجراي عدالت بايد قانون اساسي اصلاح گردد؛ تقويت جبهه اصلاحات بهتر از تشكيل جبهه‌‏هاي جديد است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم گفت: براي اجراي عدالت بايد قانون اساسي اصلاح گردد و قدرت در حاكميت عادلانه توزيع شود.

ناصر قوامي در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" با بيان اين كه در قانون اساسي قدرت متوازن و عادلانه توزيع نشده است، تصريح كرد: طبق قانون اساسي 12 نفر در شوراي نگهبان مي‌‏توانند از قانون‌‏گذاري مجلس خلع يد كنند و اين خلاف عدالت است.
وي با اشاره به انتخابات مجلس هفتم خاطرنشان كرد: وقتي چند نفر بتوانند دو هزار نفر از مردم و 80 نماينده را رد صلاحيت كنند، نمي‌‏توان از عدالت سخن گفت، لذا اين ساختار بايد تغيير كند.
قوامي اظهار داشت: در طول تاريخ گاهي براي تسلط بر جامعه از واژه عدالت سوءاستفاده شده است.
رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم، با بيان اين كه اصلاح‌‏طلبان در استراتژي اتفاق‌‏نظر دارند و خواهان اصلاح قانون اساسي و تحقق عدالت در ابعاد اقتصادي سياسي, فرهنگي و اجتماعي هستند، افزود: در اين كه در كشور به اصلاحات نياز داريم، اختلافي وجود ندارد اما در راه تحقق اين اصلاحات گرايش‌‏ها و سليقه‌‏هاي مختلفي وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به ائتلاف ها و جبهه‌‏هاي جديد اصلاح طلب گفت: معتقدم هر چقدر احزاب و جبهه‌‏هاي بيشتري ايجاد شود، ممكن است به تضعيف جبهه اصلاحات بينجامد و تقويت اين جبهه بهتر از تشكيل جبهه‌‏هاي جديد است.
قوامي خاطرنشان كرد: اين انتقاد را به آقاي كروبي هم داشتم كه بهتر بود علي‌‏رغم جفايي كه در مجمع روحانيون مبارز به ايشان شد، در اين حزب مي‌‏ماند و حزب جديدي تاسيس نمي‌‏كرد.

Copyright: gooya.com 2016