پنجشنبه 31 شهریور 1384

همسر گنجی از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در باره وضع نامشخص اکبر گنجي توضيح خواست، راديو فردا

سازمان گزارشگران بدون مرز انتقال اكبر گنجي از بيمارستان ميلاد به زندان اوين و ممنوعيت ملاقات خانواده و وكلاي آقاي گنجي با او را محكوم كرد. معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: الان نزديك به يك ماه است گنجی را ندیده است و از وضع او خبری ندارد. وی می افراید قوه قضائیه به حق شهروندی او و حق زندانی برای داشتن ملاقات بی توجه است. وی می گوید مسئولان زندان ملاقات گنجی بدون مجوز دادستانی را برای او ممنوع کرده اند. . خانم شفيعي مي افزاید: در نامه ای به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی به وی گوشزد کرد که مطابق قانون موظف است در باره وضع همسرش پاسخگو باشد. خانم گنجی می افزاید باید به او بگویند گنجي در كجا نگهداري مي شود و در چه وضعيتي است. وی می گوید: از افكار عمومي مي خواهم پاسخ نامه من را از آقاي شاهرودي طلب كنند. وی ادعای مقامات قضائی در باره حضور گنجی در بند عمومی زندان را تکذیب می کند.
مسعود ملك
-----------------------------------

سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور اعلاميه اي انتقال اكبر گنجي روزنامه نگار زنداني از بيمارستان ميلاد به زندان اوين و ممنوعيت ملاقات خانواده و وكلاي آقاي گنجي با او را محكوم كرده است.
گزارشگران بدون مرز اين اقدام جمهوري اسلامي را هدف دستگاه قضايي جمهوري اسلامي در راستاي شكستن پايداري اكبر گنجي توصيف كرده و مقامات قضايي ايران را به خاطر زيرپا نهادن وعده هاي مبني بر ادامه مرخصي پزشكي اكبر گنجي در نزد خانواده اش مورد انتقاد قرار داده است.

معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: به رغم تلاش هاي پيگيرش از چهارم شهريورماه به اين طرف براي ملاقات با آقاي گنجي همچنان ناموفق باقي مانده و بي خبري طولاني از وضعيت آقاي گنجي باعث نگراني او و ديگر اعضاي خانواده اش شده است.

معصومه شفيعي: من آخرين باري كه آقاي گنجي را ديدم، چهارم شهريور بود كه الان نزديك به يك ماه است ايشان را نديدم و هيچ خبر موثقي هم از ايشان ندارم. مسئولان قوه قضاييه هر كدام يك صحبتي مي كنند. يكي مي گويد در بند عمومي است، يكي ديگر مي گويد در قرنطينه بهداشتي درماني است. در هر صورت در هر جايي كه باشد، ايشان به عنوان يك زنداني و ما به عنوان خانواده يك زنداني حق ملاقات داريم. ولي متاسفانه ملاقات ما را قطع كردند. هر بار كه به زندان مراجعه مي كنيم، مي گويند بايد مجوز دادستاني باشد و اصلا هيچ اطلاعاتي در مورد آقاي گنجي به ما نمي دهند و اين كه در كدام بند نگهداري مي شود. چون اگر در بند عمومي باشد، بند عمومي هر بندي روزهاي خاصي ملاقات دارد و از تلفن زندانيان آن بند استفاده مي كنند، مرخصي مي روند و تمام كارهاي اين اشخاص زير نظر رئيس زندان است.

اما در مورد پرونده آقاي گنجي اصلا اين مساله نيست. اينها اعلام مي كنند در بند عمومي است فقط به اين خاطر كه افكار عمومي را فريب دهند. چون آقاي گنجي اصلا در بند عمومي نيست، اگر در بند عمومي بود، حتما به ما ملاقات مي دادند، به وكيل اجازه مي دادند كه ايشان را ملاقات كند. همين بي خبري محض دلالت كافي دارد بر اين كه ايشان را بردند در زندان انفرادي نگهداري مي كنند و من بسيار نگران حال ايشان هستم با توجه به اين كه ايشان يك اعتصاب غذاي طولاني مدت را پشت سر گذاشته بود و 30 كيلوگرم وزن كم كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در هر صورت من طبق روال سابق روزهايي كه ملاقات داشتم به زندان مراجعه مي كردم، در اين هفته هم كردم، ولي متاسفانه به من گفتند باز هم بايد از دادستاني مجوز داشته باشيد. فردا پنجشنبه هم حتما خواهم رفت كه ببينم مي توانم ملاقات كنم يا نه، ولي اميد چنداني ندارم. من امروز به آقاي شاهرودي رياست قوه قضاييه جمهوري اسلامي نامه اي نوشتم و بردم تسليم دفتر كردم و ثبت كردم در دبيرخانه قوه قضاييه. در اين نامه اشاره كردم با اين كه من به جواب دادن به اين نامه هيچ اميدي ندارم، ولي واقعا از سر استيصال اين كار را مي كنم، چون هرچه فكر مي كنم مي بينم هيچ كاري از دستم برنمي آيد، همه كارها را كردم و فرزندانم من را تحت فشار قرار مي دهند كه چرا كاري نمي كنم. در واقع من همه كاري كردم و پاسخگوي خانواده هم هم بايد باشم. بچه ها خيلي نگران و مضطرب هستند. مادر پير و بيمار آقاي گنجي خيلي نگران و دل شكسته است و هميشه منتظر يك خبري است و دائم گريه مي كند و من واقعا نمي دانم به اينها چه بگويم.

در هر صورت من اين نامه را به آقاي شاهرودي نوشتم و به ايشان گفتم به هر حال شما به عنوان رئيس قوه قضاييه مسئوليت داريد و طبق قانون موظفيد كه به من به عنوان يك شهروند و همسر يك زنداني كه حق و حقوقي دارد پاسخ بگوييد. اين كه آقاي گنجي در كجا نگهداري مي شود، در چه وضعيتي است. اگر آقاي گنجي هر جرمي هم كه كرده بايد مطابق قانون با او رفتار شود. الان وضعيتي است كه علاوه بر آقاي گنجي دارند خانواده آقاي گنجي را هم شكنجه مي كنند و اين بر خلاف همه قوانين و همه اصول انساني است. من از آقاي شاهرودي خواستم جواب من را بدهد و از افكار عمومي هم خواستم پاسخ به نامه من را از آقاي شاهرودي طلب كنند.

Copyright: gooya.com 2016