پنجشنبه 14 مهر 1384

کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا فصل جدیدی در روابط این اتحادیه با ایران باز خواهد کرد، مهر

کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگویی با اشاره به عضویت احتمالی ترکیه در این اتحادیه تصریح کرد پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا فصل جدیدی نیز برای دو کشور ایران و عراق در رابطه با این اتحادیه خواهد بود .
به گزارش خبرگزاری مهر، " بنیتا فررو- والدنر" کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه خبری نیوز همچنین تصریح کرد : صرفنظر از کشورهای رومانی ، بلغارستان ، کرواسی و ترکیه که درباره پیوستن آنها به اتحادیه اروپا پیش از این تصمیم گیری شده بود، به زودی شاهد عضویت کشور دیگری در این اتحادیه نخواهیم بود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این مطلب که این اتحادیه در حال حاضر در نظر ندارد، مرزهای خود را بیش از این گسترش دهد ، خاطر نشان کرد : اتحادیه اروپا در شرایط کنونی کشورهای بالکان را که خواهان عضویت در این اتحادیه هستند را به همکاری تنگاتنگ فرا می خواند .

فررو- والدنر در ادامه این گفتگو با اشاره به آغاز مذاکرات جدی درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا و همسایگی این کشور با ایران و عراق اظهار داشت : پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا می تواند زمینه لازم و مساعد برای گشایش درهای این اتحادیه به منظور گفتگو با دو کشور ایران و عراق را نیز فراهم کند .

Copyright: gooya.com 2016