جمعه 15 مهر 1384

بوش : خداوند از من خواست به عراق و افغانستان حمله كنم!؛ بوش ايران را به"حمايت از دهشت‌افكني" و تلاش براي ساخت بمب اتمي متهم كرد، انتخاب

سايت خبري تحليلي انتخاب : جرج بوش ديروز گفت: خداوند از من خواست به عراق و عربستان حمله كن و مردم را از دست دو ر‍ژيم استبدادي نجات بده.

به گزارش سرويس بين الملل سايت «انتخاب»، وي همچنين به نقشه صلح خاورميانه اشاره كرد و گفت: خداوند در اين مورد نيز با من صحبت كرده و خواستار آن شده كه خاورميانه را به مبدل به جايي كنم كه هيچ تروريستي در آن نباشد.

وي همچنين بامداد امروز د سخناني ضمن آنكه ايران رابه"حمايت از دهشت‌افكني"، متهم كرد، مدعي شد كه ايران "براي آسيب رساندن به ايالات متحده و دولت‌هاي اسلامي ميانه‌رو" تلاش مي‌كند.

"جورج بوش" به شرح سياست‌هاي خود در زمينه‌اي پرداخت كه وي آن را "جنگ عليه دهشت افكني" خوانده‌است.

بوش دراين سخنراني سه‌بار از جمهوري اسلامي نام برد و ايران را به"حمايت از دهشت‌افكني" و - برغم گزارش‌هاي مستند آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در خصوص صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي‌اش - به تلاش براي ساخت بمب اتمي متهم كرد.

بوش گفته كه مصمم است مانع دستيابي به تسليحات كشتار جمعي رژيم‌هايي شود كه وي آنها را "ياغي و متحدان دهشت افكن" آنها خوانده است.

رييس جمهور آمريكا در اين سخنراني كه به‌زعم برخي رسانه‌هاي بين‌المللي، تلاشي براي توجيه جنگ بي‌حاصل در عراق بوده است، خطاب به مردم كشورش گفته كه "آمريكا و متحدان آن در سال جاري بيش از ‪ ۱۰‬محموله مظنون به فن‌آوري تسليحاتي ازجمله تجهيزات براي برنامه موشك‌هاي بالستيكي ايران را متوقف كردند.

بوش در بخش ديگري از سخنراني خود گفت "مصمم هستيم مانع پشتيباني رژيم- هاي ياغي از گروه‌هاي افراطي و پناه دادن به آنهاشويم. كشورهاي حامي دهشت افكني مانند ايران و سوريه داراي تاريخي طولاني در همكاري با دهشت‌افكن‌ها هستند و سزاوار هيچ نوع شكيبايي از سوي قربانيان اقدامات دهشت‌افكني نمي باشند".

ايران، اولين كشوري است كه در جريان بحران سال ‪ ۱۳۷۷‬ديپلمات‌ها در مزار شريف افغانستان، بطور رسمي ازسوي گروههاي تروريستي، از جمله طالبان و القاعده تهديد شد و حتي تا آستانه جنگ پيش رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بوش همچنين گفت "اسلام‌گرايان افراطي ازسوي رژيم‌هاي استبدادي مانند ايران و سوريه پناه داده مي‌شوند كه در آسيب رساندن به آمريكا و دولت‌هاي اسلامي ميانه رو و استفاده از تبليغات دهشت افكنانه به منظور مقصر معرفي كردن غرب، آمريكا و يهوديان براي ناكامي‌هاي خود، داراي يك هدف مشترك هستند."

Copyright: gooya.com 2016