شنبه 16 مهر 1384

متكي: آمريكا بدنبال نظام ديكتاتوري جهاني است، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۱۶‬
داخلي. سياسي. وزارت خارجه. متكي. آمريكا.

منوچهر متكي وزيرامورخارجه ايران ادعاهاي رييس جمهوري آمريكا طي سخنراني در بنياد دمكراسي در واشنگتن را فرافكني دولت آمريكا در پذيرش مسووليت ترويج تروريسم و محو امنيت از سطح جهان دانست.

به گزارش روز شنبه اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه ، وزيرامورخارجه گفت : چرا آمريكا از اجماع جهاني براي تعريف تروريسم و شكل‌گيري مبارزه جمعي عليه اين پديده ضد بشري طفره مي‌رود؟ پاسخ بسيار روشن است آمريكا به بهانه ‪ ۱۱‬سپتامبر ، تثبيت منافع خود به بهاي بي‌ثباتي جهاني را دنبال مي‌كند و كليه مساعي جمعي بين‌المللي با كارشكني اين كشور بي نتيجه مانده است.

متكي اضافه كرد:اكنون روشن شده است كه جنگ عليه تروريسم و سلاحهاي كشتار جمعي دروغي بيش نبوده و آمريكا نزد افكار عمومي جهاني بي‌اعتبار شده است .

وزير خارجه گفت : ايجاد تفرقه ميان ملتها و دولتهاي اسلامي يك بازي كهنه و تكراري است و مسلمانان نسبت به كينه توزي اهداف شوم آمريكا كاملا هشيار هستند و امروز يكجانبه گرايي و حضور نظامي دركشور عراق و تداوم حمايت از ژريم غاصب صهيونيستي ، تهديدات جدي جهاني است و آمريكا بهتر است براي ملتهاو دولتهاي اسلامي دلسوزي نكند و فقط از دخالت در امور ديگر كشورها دست بردارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقاي متكي اضافه كرد : آمريكا باادعاي واهي وتكيه برامري كاملا ذهني جمهوري اسلامي ايران وساير كشورهاي اسلامي را به سو نيت متهم مي‌كند و در حاليكه پرونده عملكرد آمريكا در كاربرد سلاح اتمي ، دارابودن زرادخانه هاي سلاح كشتار جمعي ، تبعيض ونقض حقوق ملتها ، تلاش براي مالكيت برمنابع انرژي و سرمايه ، اعمال آپارتايد علمي و كمرنگ كردن معنويت واخلاق درجامعه بشري كاملا سياه است و صلاحيت داوري دراين زمينه را ندارد.

وزير امورخارجه خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك عضو مسوول و متعهد جامعه بين‌المللي همواره براي تقويت ثبات و امنيت منطقه‌اي و جهاني مشاركت وفعاليت سازنده و مثبتي داشته است و تكرار ادعاهاي واهي از بي‌اعتباري آن نمي‌كاهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متكي: آمريكا بدنبال نظام ديكتاتوري جهاني است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016